Za rok polski rynek suplementów diety wart będzie 2 mld zł
Ponad 2 mld zł będzie wart w 2010 r. polski rynek suplementów diety, wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR "Rynek suplementów diety w Polsce w 2009".
23.03.2009 | aktual.: 30.03.2009 12:40
W 2008 roku rynek suplementów diety, zaliczanych do artykułów luksusowych, w Polsce wzrósł o 24 proc., do ponad 1,7 mld zł. W latach 2009-2011 rynek ten będzie się rozwijał w tempie 12-15 proc. rocznie.
Z raportu wynika, że w latach 2006 i 2007 Polacy mogli pozwolić sobie na zakup większej ilości suplementów diety, dzięki ponad 6- proc. wzrostowi gospodarczemu. Dlatego w 2007 roku cały rynek suplementów diety w Polsce wzrósł o ponad 30 proc. rok do roku, a w 2008 roku o blisko jedną czwartą.
_ Na lata 2009-2011, po uwzględnieniu oceny wpływu kryzysu finansowego na rynek w Polsce oraz spodziewanych skutków zmian prawnych PMR prognozuje obniżenie dynamiki rozwoju rynku do 12-15 proc. rocznie _ - czytamy w raporcie.
_ Z drugiej strony, zakładamy, że dojdzie do kontynuacji trendów, które występowały w ostatnich latach i pozytywnie wpływały na sprzedaż: starzenia się społeczeństwa, wzrostu zainteresowania samoleczeniem, zdrowym stylem życia i zdrowym wyglądem zewnętrznym, produktami pochodzenia naturalnego i ziołowego, jak również trendu rejestrowania witamin i minerałów oraz innych podobnych produktów jako suplementy diety _- powiedziała Monika Stefańczyk, główny analityk rynku farmaceutycznego w PMR, współautorka raportu.
W Polsce jest jeszcze miejsce na wzrost. W 2007 r. wartość sprzedaży suplementów diety w Czechach osiągnęła ponad 40 proc. udziału w całym rynku OTC (leków wydawanych bez recepty). W Polsce w 2008 roku udział suplementów diety w całkowitym rynku OTC wyniósł 21 proc.
Autor: Źródło: PAP (JS)