Żabka Polska tworzy sieć mini delikatesów Freshmarket

Pierwszy Freshmarket otwarty zostanie w Lesznie 28 marca, kolejne inwestycje są już w trakcie realizacji. Do końca 2009 roku powstanie około 15 obiektów o powierzchni 250-400 mkw.

25.03.2009 | aktual.: 30.03.2009 12:26

Żabka Polska tworzy nowy w jej przekonaniu format sklepu, coś pomiędzy małym punktem handlowym typu convenience a delikatesami. Podobny projekt realizuje już jednak Detal Koncept z grupy Emperii, który otwiera sieć delikatesów osiedlowych Milea. Jest parę różnic pomiędzy Mileą a Freshmarketem, nie tylko w nazwie, logo, kolorystyce i wizerunku sklepów. Milea ma więcej produktów, mniejszy dział z artykułami świeżymi i działa w systemie franczyzy. Obie sieci chcą jednak otwierać sklepy o bardzo zbliżonej powierzchni sprzedaży (Milea od 100 do 400 mkw) i polują na podobnego klienta: czynnych zawodowo mieszkańców nowych i zamożnych osiedli.

Żabka ma ambitne plany ekspansji z Freshmarketami. Na rok 2010 planowane jest otwarcie 50 takich sklepów. Freshmarkety to sklepy o funkcji delikatesowej pomieszanej z convenience, zlokalizowane w centrach miasta oraz w pobliżu osiedli. Oferta sieci obejmuje do 7000 pozycji asortymentowych i skierowana jest do osób aktywnych zawodowo.

Każdy z nowo powstałych sklepów będzie posiadał wydzielony sektor zwany Fresh Aleją, w której dostępny będzie szeroki wybór świeżych produktów. Freshmarket to także rozległy wybór sałatek i dań gotowych.

W sklepie powstanie też stoisko Freshcafe, które oferować będzie kupującym między innymi świeżo parzoną kawę oraz drobne przekąski. Aby je kupić nie trzeba przekraczać linii kas, będą na froncie sklepu, podobnie jak stoisko z alkoholami oferującymi duży wybór win.

Klienci będą mogli także skorzystać z pakietu usług oferowanych w ramach Freshclub'u: opłacenie rachunków, lotto, zakup doładowań na telefony komórkowe, cashback.

Wszystko zaczyna się w Lesznie

Powierzchnia sali sprzedaży pierwszego Freshmarketu wynosi 395 mkw.
_ Rynek sprzedaży detalicznej w Polsce jest w fazie rozwoju i ciągłej ewolucji. Freshmarket to nie tylko nowa sieć sprzedaży, ale także nowy format na rynku. Realizujemy także dalszą ekspansję sieci Żabka, która liczy już ponad 2000 sklepów. Tworząc sieć Żabka wyprzedziliśmy trendy i odnieśliśmy sukces. Liczymy, że także Freshmarkety zdobędą uznanie klientów _- powiedział Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska SA.

Przygotowywane jest otwarcie kolejnych marketów między innymi w: Łodzi, Bytomiu, Tomaszowie Mazowieckim, Raciborzu, Świdnicy.

Jednocześnie Zarząd spółki Żabka Polska zamierza umacniać pozycję sieci Żabka, której wielkość przekroczyła już 2000 sklepów i pozostaje liderem w swoim segmencie convenience. W 2009 roku liczba sklepów Żabka zwiększy się o następne 200.

Wypracowane przez lata know how przeniesione zostało na rynek czeski. W Pradze powstało już 30 Żabek. W 2009 roku w Czechach zostanie otwartych kolejnych 70 sklepów.

_ Żabka Polska SA jest naszą kluczową inwestycją w Polsce. Od momentu, kiedy staliśmy się jej właścicielem EBITDA wzrosła prawie o 100% z 43 do 89 mln zł, a zysk wzrósł o 200% z 15 do 53 mln, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni. Z radością obserwujemy jak realizowane są kolejne etapy intensywnego rozwoju Żabki _ - powiedział Jozef Janov, partner zarządzający Penta Investments w Polsce.

W 2008 roku Żabka Polska SA osiągnęła ponad 1,833 mld zł przychodów netto, a zysk netto wyniósł 53 mln zł. netto (na kontynuowanej działalności handlowej i usługowej).

JS

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)