Trwa ładowanie...
d3gv5bq

Zakopianka. Prawa nitka tunelu została "przebita"

Drogowcy przebili pierwszą nitkę tunelu pod Luboniem Małym na zakopiance. Ma to być najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Wszystko trwało dwa lata, siedem miesięcy i 17 dni.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Zakopianka. Prawa nitka tunelu została "przebita"
Zakopianka. Prawa nitka tunelu została "przebita" (East News, Fot: Tomasz Kawka)
d3gv5bq

Zakopianka. Prawa nitka tunelu została "przebita"

Każda z dwóch nitek ma mieć ponad dwa kilometry. Około południa w środę, spotkały się ekipy drążące tunel jednocześnie od strony północnej i południowej. Całe przedsięwzięcie trwało dwa lata, siedem miesięcy i 17 dni.

Oglądaj: Budowa dróg, ile kilometrów w 2020? Szef GDDKiA ostrożnie: "plany są szerokie, ale będą rozłożone w czasie"

Chociaż tunel jest gotowy, to zakopianka już niekoniecznie. Przypomnijmy, że prace rozpoczęto 6 marca 2017 roku w Naprawie od prawego portalu północnego. Kilka miesięcy później zaczęło się drążenie od strony Skomielnej Białej. Powstały tunel ma 1922 m. Jednocześnie budowany jest drugi tunel, którym kierowcy pojadą w kierunku Krakowa.

d3gv5bq

Z samego tunelu kierowcy będą mogli z niego skorzystać dopiero w pierwszej połowie 2021 roku. Nie można jednak wykluczyć, że stanie się to wcześniej.

Zakopianka. Prawa nitka tunelu została "przebita"

Samo zakończenie działań przy budowie obu tuneli planowane jest na koniec 2020 roku. Jednak już w marcu 2021 roku przejadą nim pierwsi kierowcy. Wcześniej bowiem zostanie odcinek zakopianki z Lubnia do Naprawy.

Czytaj też: Budowa dróg w Polsce. Do końca roku nie 300 km, a 200 km nowych dróg

Wykonawca tunelu na odcinku S7 Naprawa - Skomielna Biała, firma Astaldi z Włoch, stosuje przy drążeniu metodę kontrolowanej deformacji A.DE.CO.-RS (analiza deformacji kontrolowanych z skałach i gruntach). Jest to metoda opracowana w latach 80-tych we Włoszech.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d3gv5bq

Podziel się opinią

Share
d3gv5bq
d3gv5bq