Zakupy przez internet. Warunki dostawy to ważne kryterium
Pandemia wzmocniła e-handel. - Wubiegłym roku wartość polskiego handlu internetowego przekroczyła 50 mld zł. W tym roku jest duża szansa, że przekroczy 100 mld zł - mówił w czerwcu minister finansów Tadeusz Kościński.
Firmy robią dużo, żeby klientów, żeby zdobyć klientów. Darmową dostawę do Paczkomatów i punktów odbioru na początku września wprowadził Empik. Jego nowa bezpłatna usługa Empik Premium Free zastąpiła dotychczasowy program Mój Empik.
Wcześniej na podobny ruch zdecydowało się Allegro, zauważa "Rzeczpospolita". W ramach rocznego abonamentu Smart! dostawy od dostawców objętych programem są bezpłatne. Co więcej, pojawia się więcej ofert, które mogą być dostarczone w jeden–dwa dni. Jest ich ok. 66 mln.
Czytaj także: Allegro reaguje na koronawirusa. Darmowe dostawy dostępne dla wszystkich - akcja właśnie startuje
Żeby uatrakcyjnić swoją ofertę, wiele sklepów stara się postawić na darmową dostawę, umożliwiając odbiór zamówienia w sklepach Żabka, paczkomatach albo w kioskach Ruchu.
Obejrzyj także: Spór o czynsz w galeriach handlowych. UOKiK się przygląda
Darmowa i szybka dostawa może być kolejnym ważnym w rozwoju e-handlu. Wcześniej popularności zakupom internetowym przysporzyło wprowadzenie przez wiele podmiotów darmowej dostawy.
Część kupujących - zwłaszcza ubrana i obuwie - z góry zakłada, że niektóre produkty zwróci. Ludzie po prostu chcą je przymierzyć i zostawiają tylko te, w których czują się i wyglądają najlepiej. Badania firmy Narvar pokazały, że 41 proc. robiących e-zakupy specjalnie zamawia wiele produktów np. w różnych rozmiarach czy kolorach, a niepasujące odsyła.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl