Zwroty popularne w e-handlu. Ludzie odsyłają zwłaszcza ubrania

Coraz więcej Polaków odsyła towary kupowane w internecie. W branży odzieżowej do sklepów wraca aż 70 proc. produktów. Polityka zwrotów jest bardzo ważna przy wyborze e-sklepu.

A można bezpłatnie zwrócić towar? - chcą wiedzieć kupujący w e-sklepach. Okazuje się, że liberalna polityka zwrotów się opłaca
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK
Katarzyna Izdebska-Białka

Znakomita większość kupujących wybierając e-sklep zwraca uwagę na możliwość oddania towaru i deklaruje, że jeśli będzie miała dobre doświadczenia ze zwrotem towaru, to chętnie skorzysta z usług takiego sprzedawcy ponownie. Dlatego wiele sklepów internetowych sama wydłuża termin na odsyłanie nietrafionych zakupów, nawet do 100 dni, czytamy w "Rzeczpospolitej".

Na darmowe zwroty decyduje się już co piąty sklep w internecie - wynika z raportu "Koszyk roku 2019", do którego dotarła "Rzeczpospolita". Zwroty są oczywiście kłopotliwe, ale i tak podejście proklienckie w tym aspekcie się opłaca. Badania pokazują, że klienci, którzy korzystają ze zwrotów, są w stanie wydać od 60 do nawet 360 proc. więcej.

Część kupujących z góry zakłada jednak, że niektóre produkty zwróci. Dotyczy to zwłaszcza ubrań. Ludzie po prostu chcą je przymierzyć i zostawiają tylko te, w których czują się i wyglądają najlepiej. Badania firmy Narvar pokazują, że 41 proc. robiących e-zakupy specjalnie zamawia wiele produktów np. w różnych rozmiarach czy kolorach, a niepasujące odsyła.

Obejrzyj również: Efekt zakazu handlu. Obroty w sklepie 8 razy wyższe

Na zwrotach korzysta branża kurierska. Poczta Polska, jak czytamy w "Rzeczpospolitej", przewiozła w 2018 r. o 82 proc. więcej e-zwrotów niż rok wcześniej. - Obecnie w naszym kraju zwracanych jest średnio 5-10 proc. produktów - powiedział dziennikowi Michał Gawryluk, odpowiedzialny za rozwój usług kurierskich w Poczcie.

Aż 15 mln Polaków kupuje online, a 23 proc. z nich zakupy robi w zagranicznych sklepach - wynika z kolei z danych operatora płatności internetowych PayU.

- W najbliższych latach będziemy świadkami rywalizacji o ogromną liczbę niekupujących jeszcze przez internet konsumentów z Polski, Czech, Rumunii, Słowacji i Węgier. Wchodzący na rynek nowi e-klienci nie mają sprecyzowanych preferencji i przyzwyczajeń zakupowych, warto więc do nich skierować ofertę i zawalczyć o ich lojalność - mówiła w rozmowie z money.pl Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager i członek zarządu PayU.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"