Trwa ładowanie...
d33j89d

Zwroty popularne w e-handlu. Ludzie odsyłają zwłaszcza ubrania

Coraz więcej Polaków odsyła towary kupowane w internecie. W branży odzieżowej do sklepów wraca aż 70 proc. produktów. Polityka zwrotów jest bardzo ważna przy wyborze e-sklepu.
Share
A można bezpłatnie zwrócić towar? - chcą wiedzieć kupujący w e-sklepach. Okazuje się, że liberalna polityka zwrotów się opłaca
A można bezpłatnie zwrócić towar? - chcą wiedzieć kupujący w e-sklepach. Okazuje się, że liberalna polityka zwrotów się opłacaŹródło: East News, Fot: ARKADIUSZ ZIOLEK
d33j89d

Znakomita większość kupujących wybierając e-sklep zwraca uwagę na możliwość oddania towaru i deklaruje, że jeśli będzie miała dobre doświadczenia ze zwrotem towaru, to chętnie skorzysta z usług takiego sprzedawcy ponownie. Dlatego wiele sklepów internetowych sama wydłuża termin na odsyłanie nietrafionych zakupów, nawet do 100 dni, czytamy w "Rzeczpospolitej".

Na darmowe zwroty decyduje się już co piąty sklep w internecie - wynika z raportu "Koszyk roku 2019", do którego dotarła "Rzeczpospolita". Zwroty są oczywiście kłopotliwe, ale i tak podejście proklienckie w tym aspekcie się opłaca. Badania pokazują, że klienci, którzy korzystają ze zwrotów, są w stanie wydać od 60 do nawet 360 proc. więcej.

Część kupujących z góry zakłada jednak, że niektóre produkty zwróci. Dotyczy to zwłaszcza ubrań. Ludzie po prostu chcą je przymierzyć i zostawiają tylko te, w których czują się i wyglądają najlepiej. Badania firmy Narvar pokazują, że 41 proc. robiących e-zakupy specjalnie zamawia wiele produktów np. w różnych rozmiarach czy kolorach, a niepasujące odsyła.

d33j89d

Obejrzyj również: Efekt zakazu handlu. Obroty w sklepie 8 razy wyższe

Na zwrotach korzysta branża kurierska. Poczta Polska, jak czytamy w "Rzeczpospolitej", przewiozła w 2018 r. o 82 proc. więcej e-zwrotów niż rok wcześniej. - Obecnie w naszym kraju zwracanych jest średnio 5-10 proc. produktów - powiedział dziennikowi Michał Gawryluk, odpowiedzialny za rozwój usług kurierskich w Poczcie.

Czytaj także: Darmowe zwroty rozruszały branżę kurierską. Pomogły przymierzalnie w punktach odbioru paczek

Aż 15 mln Polaków kupuje online, a 23 proc. z nich zakupy robi w zagranicznych sklepach - wynika z kolei z danych operatora płatności internetowych PayU.

d33j89d

- W najbliższych latach będziemy świadkami rywalizacji o ogromną liczbę niekupujących jeszcze przez internet konsumentów z Polski, Czech, Rumunii, Słowacji i Węgier. Wchodzący na rynek nowi e-klienci nie mają sprecyzowanych preferencji i przyzwyczajeń zakupowych, warto więc do nich skierować ofertę i zawalczyć o ich lojalność - mówiła w rozmowie z money.pl Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager i członek zarządu PayU.

Czytaj więcej E-handel rośnie w siłę. Polacy coraz chętniej kupują za granicą przez internet

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d33j89d

Podziel się opinią

Share
d33j89d
d33j89d