Szczepienia w sklepach. Niemieckie sieci handlowe mają plan
Kilkanaście sieci handlowych w Niemczech połączyło siły i planuje kampanię reklamową, propagującą szczepienia przeciw COVID-19 wykonywane w sklepach. Handlowcy obawiają się powrotu obostrzeń i zamknięcia swoich placówek – pisze dziennik "Die Welt".
12.08.2021 09:53
Do tej pory 51,75 mln Niemców zostało zaszczepionych co najmniej jedną dawką szczepionki. - To zdecydowanie za mało, aby uniknąć czwartej fali. Dzięki ogólnokrajowej kampanii kilkanaście dużych sieci handlowych będzie zachęcać do szczepień – informuje "Die Welt".
W witrynach sklepów mają pojawić się plakaty reklamujące akcję, a także broszury w różnych językach oraz kampanie w mediach społecznościowych. Twarzą tej akcji będzie piłkarz Emre Can.
Kampania będzie skierowana przede wszystkim do miejscowości o niskim poziomie wyszczepienia.
Aldi, Lidl, Kaufland. Szczepienia w supermarkecie?
Akcję sfinansują zaangażowane w nią sieci spożywcze (m.in. Aldi, Lidl, Kaufland, Edeka), a także sklepy odzieżowe i obuwnicze (m.in. Deichmann, Kik, S.Oliver), sieć domów towarowych Galeria Karstadt Kaufhof, dostawca elektroniki Mediamarkt Saturn, księgarnie, a także zarządcy centrów handlowych ECE i Unibail Rodamco.
Podmioty te "łączy obawa przed ewentualnym nowym okresem zamknięcia, wymuszonym przez czwartą falę pandemii" – podkreśla "Die Welt", dodając, że pogorszyłoby on sytuację wielu firm, które dopiero co zaczęły obserwować u siebie nieznaczne ożywienie działalności.
Inicjatywę poparło ministerstwo zdrowia. Minister zdrowia Jens Spahn, cytowany przez "Die Welt", ocenił, że "w przypadku wariantu Delta oraz okresu jesienno-zimowego liczy się każda szczepionka". Dodatkowo minister stanu ds. integracji Annette Widmann-Mauz zwróciła uwagę na potrzebę przygotowania broszur w wielu językach, aby dotrzeć z informacjami także do migrantów.