Zbojkotujmy produkty reklamowane przez piłkarzy! Internauci chcą się odegrać za klęskę na mundialu
Polscy piłkarze brylują w reklamach, ale nie na mistrzostwach świata. Po dwóch fatalnych meczach reprezentacji użytkownicy serwisu wykop.pl namawiają do bojkotu produktów zachwalanych przez "Orły Nawałki".
Mundial w Rosji sprawił, że piłkarze i trener stali się łakomym kąskiem dla reklamodawców. W wielu spotach już od dawna możemy oglądać Roberta Lewandowskiego i spółkę. Reklamują elektronikę, płyn do płukania tkanin, szampony, napoje izotoniczne, a Adam Nawałka zachwala nawet parówki.
Forma reprezentacji rozczarowała, co spotkało się z konkretnymi reakcjami internautów. Jeden z użytkowników serwisu wykop.pl zaproponował bojkot produktów reklamowanych przez piłkarzy, uzasadniając akcję słowami: "Pozerstwa nam nie potrzeba, ale konkretnego wykonania zadania, którego się podjęli. A plan minimum to wyjście z grupy". Jak już wiemy, to się nie uda.
"Kto jest zaskoczony grą naszych?" – pyta ironicznie jeden z użytkowników serwisu. "Polska reprezentacja potrzebuje piłkarzy, a nie celebrytów" – dodaje kolejny. Czytając kolejne komentarze, widzimy również i bardziej trzeźwe podejście do sprawy: "A dlaczego mam bojkotować coś, co oni reklamują? To w końcu nie jest wina producenta, że piłkarze nie dali rady. A tak w ogóle, to co oni reklamują?”.
Jak na razie pomysł "wykopało" prawie 400 internautów, a głos w dyskusji zabrało ponad sto osób.
Inicjatywa wykopowiczów to nie pierwszy pomysł bojkotu, związanego z mundialem w Rosji. Jeszcze przed mistrzostwami pojawił się pomysł zbojkotowania całej imprezy, ale nie ze względu na pobudki sportowe, tylko polityczne. Na kilka miesięcy przed mistrzostwami grupa 60 europosłów z różnych państw skierowała oficjalny list do przedstawicieli krajów Unii, aby nie uczestniczyły w turnieju organizowanym przez Rosję.
Powodem miały być działania tego państwa na arenie międzynarodowej – agresja na Ukrainę, zrzucanie bomb na szkoły, szpitale, obszary cywilne w Syrii, czy cyberataki.
Zobacz też: Czy na murawę wbiegnie niedźwiedź, a prezydent Putin zaśpiewa. Bukmacherzy typują nie tylko wyniki
Niedawno pisaliśmy też o tym, że przez międzynarodowy turniej zalewa nas mundialowi kicz. Mowa tu o kapslach z orłem bez korony, czy biało-czerwone trybuny z pieczarek i pomidorów. Mistrzostwa świata w piłce nożnej to doskonała okazja do zbudowania marki. Niestety, jest też wiele przykładów wpadek i marketingowego kiczu z wykorzystaniem narodowych symboli.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl