Trwa ładowanie...

Zbojkotujmy produkty reklamowane przez piłkarzy! Internauci chcą się odegrać za klęskę na mundialu

Polscy piłkarze brylują w reklamach, ale nie na mistrzostwach świata. Po dwóch fatalnych meczach reprezentacji użytkownicy serwisu wykop.pl namawiają do bojkotu produktów zachwalanych przez "Orły Nawałki".

Zbojkotujmy produkty reklamowane przez piłkarzy! Internauci chcą się odegrać za klęskę na mundialuŹródło: WP.PL
d4dc0qu
d4dc0qu

Mundial w Rosji sprawił, że piłkarze i trener stali się łakomym kąskiem dla reklamodawców. W wielu spotach już od dawna możemy oglądać Roberta Lewandowskiego i spółkę. Reklamują elektronikę, płyn do płukania tkanin, szampony, napoje izotoniczne, a Adam Nawałka zachwala nawet parówki.

Forma reprezentacji rozczarowała, co spotkało się z konkretnymi reakcjami internautów. Jeden z użytkowników serwisu wykop.pl zaproponował bojkot produktów reklamowanych przez piłkarzy, uzasadniając akcję słowami: "Pozerstwa nam nie potrzeba, ale konkretnego wykonania zadania, którego się podjęli. A plan minimum to wyjście z grupy". Jak już wiemy, to się nie uda.

"Kto jest zaskoczony grą naszych?" – pyta ironicznie jeden z użytkowników serwisu. "Polska reprezentacja potrzebuje piłkarzy, a nie celebrytów" – dodaje kolejny. Czytając kolejne komentarze, widzimy również i bardziej trzeźwe podejście do sprawy: "A dlaczego mam bojkotować coś, co oni reklamują? To w końcu nie jest wina producenta, że piłkarze nie dali rady. A tak w ogóle, to co oni reklamują?”.

Jak na razie pomysł "wykopało" prawie 400 internautów, a głos w dyskusji zabrało ponad sto osób.

d4dc0qu

Inicjatywa wykopowiczów to nie pierwszy pomysł bojkotu, związanego z mundialem w Rosji. Jeszcze przed mistrzostwami pojawił się pomysł zbojkotowania całej imprezy, ale nie ze względu na pobudki sportowe, tylko polityczne. Na kilka miesięcy przed mistrzostwami grupa 60 europosłów z różnych państw skierowała oficjalny list do przedstawicieli krajów Unii, aby nie uczestniczyły w turnieju organizowanym przez Rosję.

Powodem miały być działania tego państwa na arenie międzynarodowej – agresja na Ukrainę, zrzucanie bomb na szkoły, szpitale, obszary cywilne w Syrii, czy cyberataki.

Zobacz też: Czy na murawę wbiegnie niedźwiedź, a prezydent Putin zaśpiewa. Bukmacherzy typują nie tylko wyniki

Niedawno pisaliśmy też o tym, że przez międzynarodowy turniej zalewa nas mundialowi kicz. Mowa tu o kapslach z orłem bez korony, czy biało-czerwone trybuny z pieczarek i pomidorów. Mistrzostwa świata w piłce nożnej to doskonała okazja do zbudowania marki. Niestety, jest też wiele przykładów wpadek i marketingowego kiczu z wykorzystaniem narodowych symboli.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4dc0qu
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4dc0qu