Trwa ładowanie...
d3kjqvg

ZBP: Zaufanie do banków wzrosło o 9 pkt proc. r/r do 61%

Warszawa, 27.04.2016 (ISBnews) - Zaufanie do działających w Polsce banków deklaruje 61% ankietowanych, co oznacza wzrost o 9 pkt proc. r/r, kolejne 26% badanych nie ma zaufania do banków, natomiast 13% nie ma wyrobionej opinii w tej kwestii, wynika z badania "Reputacja polskiego sektora bankowego" zrealizowanego w marcu 2016 na zlecenie Związku Banków Polskich (ZBP)

Share
d3kjqvg

"Polacy mają umiarkowanie dobrą ogólną opinię o bankach. Niemal połowa respondentów (48%) ma o nich dobre lub bardzo dobre zdanie, 42% neutralne, a w 10% przypadków opinia o bankach jest negatywna" - czytamy w komunikacie.

W porównaniu z ubiegłorocznym sondażem, o 6 pkt proc. zwiększył się odsetek ocen pozytywnych i nieznacznie zmalał (o 3 pkt proc.) udział ocen negatywnych, podano także.

"Stabilna ocena sektora bankowego została utrzymana także w wymiarze reputacji. W porównaniu z ubiegłorocznym pomiarem syntetyczny wskaźnik TRI*M osiągnął poziom 31 punktów, plasując banki stosunkowo dobrze na tle innych podmiotów rynku finansowego" - czytamy w komunikacie.

d3kjqvg

Zgodnie z wynikami badania, najważniejszym czynnikiem wpływającym na ocenę banków w wymiarze reputacji i zaufania jest osobiste doświadczenie konsumenta, podano także.

"Podtrzymanie relatywnie wysokich wskaźników reputacji i zaufania w tegorocznym pomiarze, w szczególności w obliczu bezprecedensowych ataków na polski sektor bankowy, które miały miejsce w ciągu ostatnich miesięcy może powodować zdziwienie. Niemniej w sytuacji chaosu informacyjnego w przestrzeni publicznej i presji, pod jaką znalazł się sektor bankowy, bardzo istotne staje się pokazanie, jak w rzeczywistości postrzegane są dzisiaj banki przez opinię publiczną przy zachowaniu maksymalnego obiektywizmu oraz wskazanie faktycznych czynników wpływających na kształtowanie ich społecznej oceny" - powiedział prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz, cytowany w komunikacie.

Badanie "Reputacja polskiego sektora bankowego 2016" zostało zrealizowane w dniach 7-25 marca 2016 r. techniką wywiadów bezpośrednich (CAPI) na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie Polaków w wieku powyżej 15 roku życia. 84% próby stanowili klienci banków.

d3kjqvg

Podziel się opinią

Share
d3kjqvg
d3kjqvg