Znana bankowa marka znika z rynku
Alior Sync znika z rynku. Marka jeszcze w tym roku ma zostać zastąpiona przez nowy brand, bo Alior zaczął współpracę z T-Mobile - poinformował bank podczas prezentacji swoich rocznych wyników.
07.03.2014 | aktual.: 10.03.2014 09:25
Sync powstał w połowie 2012 roku. Od tego czasu ten internetowy bank zdobył już blisko ćwierć miliona klientów. W prestiżowym konkursie Global Banking Innovation Awards dostał nagrodę dla najnowocześniejszego banku na świecie. W rankingu na najlepszy bank zdobył w tym roku pierwsze miejsce *WP.PL oraz Expandi (Zobacz szczegóły ») *. Klientów w Syncu urzekł przede wszystkim 5 proc. moneyback za zakupy w sieci. Zniknie on z początkiem kwietnia, marka dwa miesiące później.
Sam bank jednak pozostaje, choć jego formuła zostanie zmodyfikowana. Alior Bank (Zobacz notowania spółki ») rozpoczął bowiem współpracę z T-Mobile. To najprawdopodobniej od telekomu pochodzić będzie nowa nazwa. Rebranding to nie wszystko. Bank już oferuje przy wsparciu T-Mobile możliwość płacenia telefonem przy pomocy standardu NFC. Usługa nazywa się MyWallet.
Podobnych ofert może być więcej. Możliwe są na przykład obniżki za abonament telefoniczny dla klientów banku. Nowa marka jest bowiem odpowiedzią na ruch Zygmunta Solorza-Żaka, który połączył ostatnio dwa swoje biznesy Invest Bank oraz telekom Plus, tworząc Plus Bank.
Jak zapewniają jednak pracownicy banku, dla obecnych klientów nic się nie zmienia. Nie będzie ani zmiany rachunków bankowych, ani drastycznego przebudowania regulaminu. Najprawdopodobniej Sync nadal będzie bezpłatny. Może się natomiast okazać, że ten internetowy bank zyska obsługę w postaci salonów T-Mobile.
href="http://finanse.wp.pl/isin,PLALIOR00045,notowania-podsumowanie.html"> Alior (Zobacz notowania spółki ») o zmianie w formule Synca poinformował przy okazji prezentacji swoich rocznych wyników. Bank zarobił na czysto 228 mln zł. To 12 proc. więcej niż rok wcześniej. W 2013 roku jego przychody wyniosły 1,54 mld zł, z czego 999 mln to odsetki a 275 mln opłaty i prowizje. Przychody rok do roku wzrosły o 20 proc. Alior, który działalność rozpoczął pod koniec 2008 roku, może się pochwalić już ponad dwoma milionami klientów i jedną z największych sieci placówek, na którą składa się 860 oddziałów.