Znana bankowa marka znika z rynku

Alior Sync znika z rynku. Marka jeszcze w tym roku ma zostać zastąpiona przez nowy brand, bo Alior zaczął współpracę z T-Mobile - poinformował bank podczas prezentacji swoich rocznych wyników.

Obraz

Sync powstał w połowie 2012 roku. Od tego czasu ten internetowy bank zdobył już blisko ćwierć miliona klientów. W prestiżowym konkursie Global Banking Innovation Awards dostał nagrodę dla najnowocześniejszego banku na świecie. W rankingu na najlepszy bank zdobył w tym roku pierwsze miejsce *WP.PL oraz Expandi (Zobacz szczegóły ») *. Klientów w Syncu urzekł przede wszystkim 5 proc. moneyback za zakupy w sieci. Zniknie on z początkiem kwietnia, marka dwa miesiące później.

Sam bank jednak pozostaje, choć jego formuła zostanie zmodyfikowana. Alior Bank (Zobacz notowania spółki ») rozpoczął bowiem współpracę z T-Mobile. To najprawdopodobniej od telekomu pochodzić będzie nowa nazwa. Rebranding to nie wszystko. Bank już oferuje przy wsparciu T-Mobile możliwość płacenia telefonem przy pomocy standardu NFC. Usługa nazywa się MyWallet.

Podobnych ofert może być więcej. Możliwe są na przykład obniżki za abonament telefoniczny dla klientów banku. Nowa marka jest bowiem odpowiedzią na ruch Zygmunta Solorza-Żaka, który połączył ostatnio dwa swoje biznesy Invest Bank oraz telekom Plus, tworząc Plus Bank.

Jak zapewniają jednak pracownicy banku, dla obecnych klientów nic się nie zmienia. Nie będzie ani zmiany rachunków bankowych, ani drastycznego przebudowania regulaminu. Najprawdopodobniej Sync nadal będzie bezpłatny. Może się natomiast okazać, że ten internetowy bank zyska obsługę w postaci salonów T-Mobile.

Alior (Zobacz notowania spółki ») o zmianie w formule Synca poinformował przy okazji prezentacji swoich rocznych wyników. Bank zarobił na czysto 228 mln zł. To 12 proc. więcej niż rok wcześniej. W 2013 roku jego przychody wyniosły 1,54 mld zł, z czego 999 mln to odsetki a 275 mln opłaty i prowizje. Przychody rok do roku wzrosły o 20 proc. Alior, który działalność rozpoczął pod koniec 2008 roku, może się pochwalić już ponad dwoma milionami klientów i jedną z największych sieci placówek, na którą składa się 860 oddziałów.

Wybrane dla Ciebie

Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"