Zwrot środków z systemu viaTOLL. MF: czas na wnioski tylko do końca września

Wniosek o zwrot środków z systemu viaTOLL można składać tylko do końca września - przypomina w poniedziałkowym komunikacie Ministerstwo Finansów. W przypadku braku wniosku, po 30 września 2022 roku wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

Tylko do końca września można złożyć wniosek o zwrot środków z systemu viaTOLL
Tylko do końca września można złożyć wniosek o zwrot środków z systemu viaTOLL
Źródło zdjęć: © Getty Images | Karol Serewis, SOPA Images, LightRocket
oprac. KKG

Ministerstwo Finansów - Krajowa Administracja Skarbowa informuje, że zbliża się termin składania wniosków o zwrot kaucji za urządzenia viaBOX (OBU) oraz środków z umów zawartych w systemie viaTOLL.

"Dyspozycję zwrotu środków pozostałych w wygaszonym systemie viaTOLL można złożyć do 30 września 2022 r." - napisano w komunikacie. Zaznaczono, że termin ten wynika z art. 12 ustawy z 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wakacyjne korki na autostradach. Bramki do likwidacji, powstaje nowy system

Zaznaczono, że w przypadku braku wniosku, po 30 września 2022 roku wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

Zwrot środków z viaTOLL. Zobacz, co trzeba zrobić

Zgodnie z informacją MF, aby odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe należy:

- przesłać podpisany formularz reklamacyjny (plik PDF; 360 KB) oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl (na jednym formularzu możesz dopisać dowolną liczbę urządzeń);

- przesłać podpisany formularz (plik PDF; 532 KB) reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy;

- złożyć dyspozycję zwrotu salda lub kaucji w swoim Internetowym Koncie Klienta w zakładce "Komunikaty" i dołączyć zdjęcia urządzeń pokładowych.

Można też złożyć wypełniony formularz bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta (MOK) e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz (plik PDF; 360 KB) przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL.

Zaznaczono, że w MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (10)