Zysk Cyfrowego Polsatu wzrósł w I kw. do 72,7 mln zł, zbliżony do oczekiwań (opis2)

12.5.Warszawa (PAP) - Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu
wzrósł w I kwartale 2009 roku o 13,5 proc., do 72,7 mln zł z 64
mln zł rok wcześniej i był zbliżony do...

12.5.Warszawa (PAP) - Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w I kwartale 2009 roku o 13,5 proc., do 72,7 mln zł z 64 mln zł rok wcześniej i był zbliżony do konsensusu rynkowego na poziomie 76,2 mln zł.

Zysk operacyjny wzrósł do 85,4 mln zł z 83,5 mln zł przed rokiem. Średnia prognoz analityków mówiła o 88,5 mln zł.

EBITDA wzrosła w okresie pierwszych trzech miesięcy tego roku do 93,6 mln zł z 88,65 mln zł. Marża EBITDA spadła do 27,8 proc. z 35,6 proc. w I kw. 2008 r.

Przychody z działalności operacyjnej wzrosły o 35 proc. do 336,9 mln zł. Szacunki rynkowe były niższe, zakładały, że będzie to 316 mln zł.

Koszty działalności operacyjnej Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale wzrosły o 52 proc. do 251,6 mln zł.

Spółka podała, że osłabienie złotego wobec euro i USD zwiększyło koszty licencji programowych i koszty przesyłu sygnału o 30 mln zł. Osłabienie złotego stanowiło ok. 35 proc. wzrostu łącznych kosztów działalności operacyjnej.

Na koniec marca Cyfrowy Polsat miał 2.802.056 abonentów, co oznacza, że od początku roku ich liczba zwiększyła się o 75.063.

Liczba abonentów Pakietu Familijnego wzrosła o 20,7 proc. do 2.311.321 i stanowiła 83 proc. całej bazy abonentów, zaś liczba klientów Pakietu Mini i Mini Max wzrosła o 79,8 proc. do 490.735.

Średni miesięczny przychód na abonenta ARPU wzrósł o 3,1 proc., do 34,9 zł. Natomiast współczynnik odpływu abonentów (churn) zwiększył się o 2,3 punkty proc., do 8,4 proc.

Średni koszt pozyskania abonenta wzrósł po I kwartale o 31,9 proc., do 127,8 zł. Spółka podała, że zwyżka ta wynika głównie z przedłużenia ofert promocyjnych z IV kwartału 2008 do lutego 2009 roku, a co za tym idzie utrzymania prowizji w tym okresie na poziomie z czwartego kwartału 2008 roku.

Cyfrowy Polsat miał 1,4 mln zł przychodów z telefonii komórkowej, koszty operacyjne wyniosły 12,7 mln zł. Strata na poziomie operacyjnym wyniosła 11,3 mln zł, a strata EBITDA 9,2 mln zł. Na koniec marca spółka miała 50 tys. użytkowników usług telekomunikacyjnych.(PAP)

epo/ ana/

Źródło artykułu:PAP
mediawynikipolsat

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)