Zysk netto Cinema City w III kw. '13 wyniósł 8,4 mln euro, lepiej od konsensusu

19.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto Cinema City, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w III kwartale 2013 r. 8,4 mln euro wobec 8,2 mln euro zysku przed rokiem -...

19.11.2013 | aktual.: 19.11.2013 20:23

19.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto Cinema City, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w III kwartale 2013 r. 8,4 mln euro wobec 8,2 mln euro zysku przed rokiem - poinformowała spółka w raporcie. Oczekiwania rynkowe wskazywały na 7,1 mln euro zysku netto spółki.

Zysk operacyjny wyniósł w III kwartale 2013 r. 11,2 mln euro w stosunku do 10,1 mln euro rok wcześniej i był wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 10 mln euro.

EBITDA sięgnęła w tym czasie 18,7 mln euro wobec 17,6 mln euro przed rokiem oraz w stosunku do prognoz rynkowych na poziomie 17,7 mln euro.

Przychody wygenerowane przez Cinema City w III kwartale 2013 r. sięgnęły 76 mln euro co oznacza, że były one na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznych (74,9 mln euro). Przychody okazały się zgodne z prognozami rynkowymi na poziomie 75,2 mln euro.

W okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2013 roku skonsolidowane przychody wyniosły 212,3 mln euro, czyli wzrosły 8,3 proc. rdr.

Skonsolidowana EBITDA wyniosła 47,8 mln euro (wzrost 14,3 proc. rdr), a zysk netto osiągnął 16,5 mln euro (wzrost 7,1 proc. rdr.)

Cinema City podało, że na zysk netto pozytywnie wpłynęła konsolidacja przypadającego na spółkę udziału w zysku netto ze spółki Ronson w wysokości 1,4 miliona euro.

"Spółka jest przekonana, że w czwartym kwartale utrzyma się pozytywny trend, który towarzyszył jej w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy bieżącego roku, kiedy Cinema City odnotowała przychody, wynik EBITDA i zysk netto na poziomie wyższym niż w analogicznym okresie 2012 roku" - napisano w raporcie.

Spółka podała, że w 2014 roku planuje otwarcie 70-80 sal projekcyjnych w Izraelu, Polsce i Rumunii.

"Cinema City będzie także w dalszym ciągu rozważać ekspansję geograficzną, głównie w Europie Zachodniej, jak również analizować pojawiające się szanse przejęcia kolejnych obiektów" - napisano w raporcie.

W kwartale zakończonym 30 września 2013 roku spółka sprzedała 9,4 mln biletów w 7 krajach, w których jest obecna, czyli o 3,6 proc. mniej niż rok wcześniej. (PAP)

seb/ jow/ osz/

Źródło artykułu:PAP
zyskcity international nvcinemacity
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)