Zysk netto Grupy TP w II kw. 2011 r wyniósł 995 mln zł, powyżej konsensusu (opis)
27.07. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy TP SA w drugim kwartale 2011 roku wzrósł do 995 mln zł z 325 mln zł rok wcześniej, wobec 840 mln zł konsensusu - poinformowała spółka w...
27.07.2011 | aktual.: 27.07.2011 08:08
27.07. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy TP SA w drugim kwartale 2011 roku wzrósł do 995 mln zł z 325 mln zł rok wcześniej, wobec 840 mln zł konsensusu - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Na wyniki grupy wpłynęła sprzedaż spółki zależnej TP Emitel i zawiązana rezerwa na karę od Komisji Europejskiej.
Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 1,151 mld zł wobec 507 mln zł rok wcześniej i wobec 1,172 mld zł konsensusu.
EBITDA wzrosła o 45,7 proc. do 2,144 mld zł wobec 2,133 mld zł konsensusu. Marża EBITDA wyniosła 37,3 proc. wobec 36,9 proc. rok wcześniej.
Przychody telekomu zmniejszyły się w drugim kwartale 2011 roku o 4,9 proc. r/r do 3,790 mld zł wobec 3,798 mld zł konsensusu.
Wolne przepływy pieniężne netto wyniosły 507 mln zł. Spółka podtrzymała cel całoroczny na poziomie co najmniej 2,4 mld zł.
Spółka podała, że rezerwa na karę nałożoną przez Komisję Europejską nie wpłynie na politykę dywidendową.
Narastająco po dwóch kwartałach zysk netto grupy TP SA wzrósł do 1,184 mld zł z 610 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 1,518 mld zł wobec 981 mln zł rok wcześniej, EBITDA wyniosła 3,489 mld zł wobec 2,892 mld zł, a przychody telekomu zmniejszyły się w pierwszym półroczu o 4,3 proc. r/r do 7,519 mld zł z 7,860 mld zł przed rokiem.
"Drugi kwartał to kolejny ważny etap w skutecznej realizacji naszego planu średnioterminowego. Pod względem finansowym, przychody, marża EBITDA i wolne przepływy pieniężne netto są zgodne z założeniami i celami całorocznymi. W sferze komercyjnej, odnotowujemy znaczny przyrost bazy klientów usług komórkowych i telewizyjnych. Co więcej, pozyskanie w ciągu ostatnich 12 miesięcy 50 tys. nowych klientów dostępu do Internetu potwierdza słuszność zasadniczych zmian dokonanych w tej ofercie oraz umacnia nas w przekonaniu, że jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać możliwości rynkowe w tym segmencie" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Witucki, prezes TP SA.
"Równolegle podpisaliśmy dwie umowy o dalekosiężnych skutkach dla Grupy TP. Sprzedaż spółki TP Emitel nie tylko przyniosła znaczny zysk, ale pokazała również naszą determinację w dążeniu do optymalizacji posiadanego portfela aktywów. Chciałbym także zwrócić uwagę na podpisaną z T-Mobile umowę o współkorzystaniu z sieci, która jest korzystna dla wszystkich stron: klientom zapewnia zwiększenie zasięgu i przepustowości sieci, a Grupie TP przyniesie w długiej perspektywie znaczące oszczędności. Jesteśmy świadomi wyzwań, przed którymi stoimy, i chcemy w dalszym ciągu poprawiać nasze wyniki w kolejnych kwartałach. Jednak patrząc na ostatnie półrocze, a także ostatnich osiemnaście miesięcy, jesteśmy przekonani, że na półmetku realizacji naszego planu Grupa TP jest na dobrej drodze do osiągnięcia wszystkich celów średnioterminowych" - dodał.
Według szacunków Grupy TP, wartość rynku telekomunikacyjnego w Polsce zwiększyła się w II kw. o 0,5 proc. po wzroście o 0,2 proc. (rok-do-roku) w I kw. 2011. Niska dynamika odzwierciedla wprowadzoną w styczniu 2011 obniżkę stawek MTR za SMS (z 15 gr do 8 gr). Do wzrostu wartości rynku w II kw. ponownie przyczynił się przede wszystkim segment komórkowy, który odnotował wzrost o 3 proc. względem ubiegłego roku, podczas gdy czynnikiem negatywnie wpływającym na wartość rynku był segment telefonii stacjonarnej, w którym nastąpił spadek o 3,8 proc. (rok-do-roku).(PAP)
bas/ jtt/