Zysk netto Grupy TP w II kw. wyniósł 76 mln zł, gorzej od konsensusu

Zysk netto grupy Telekomunikacji Polskiej w drugim kwartale 2013 roku wyniósł 76 mln zł wobec 255 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus prognoz analityków zakładał wypracowanie przez grupę 96 mln zł zysku.

Zysk netto Grupy TP w II kw. wyniósł 76 mln zł, gorzej od konsensusu
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

24.07.2013 | aktual.: 02.08.2013 13:36

Zysk netto grupy Telekomunikacji Polskiej w drugim kwartale 2013 roku wyniósł 76 mln zł wobec 255 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie. Konsensus prognoz analityków zakładał wypracowanie przez grupę 96 mln zł zysku.

Przychody grupy w okresie kwiecień - czerwiec zmniejszyły się rdr o 9,9 proc., do 3,303 mld zł, i okazały się nieco wyższe od 3,281 mld zł, które prognozowali analitycy. Grupa podała, że spadek przychodów, z wyłączeniem wpływu regulacji (głównie obniżek stawek hurtowych dla połączeń komórkowych) wyniósł 5,5 proc. w ujęciu rocznym. Niekorzystny wpływ regulacji na sprzedaż wyniósł minus 164 mln zł.

Zysk EBITDA grupy wyniósł 1,004 mld zł i okazał się niższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 1,031 mld zł zysku. Marża EBITDA grupy w drugim kwartale wyniosła 30,4 proc. wobec 31,6 proc. w pierwszym kwartale 2013 roku. W drugim kwartale grupa wypracowała 50 mln zł oszczędności kosztowych.

Organiczne przepływy pieniężne wyniosły 189 mln zł, i były niższe od 210 mln zł wypracowanych w pierwszym kwartale tego roku. Spółka podała, że przepływy były zbieżne z planem wypracowania co najmniej 800 mln zł w całym 2013 roku. Na inwestycje grupa wydała w drugim kwartale 452 mln zł, o 52 mln zł więcej niż w pierwszych trzech miesiącach roku.

Na koniec pierwszego kwartału w TP zatrudnionych było 21,024 tys. osób, w porównaniu z 21,617 tys. etatami na koniec pierwszego kwartału.

TP podała w środowym raporcie, że prezes Maciej Witucki w ciągu kilku najbliższych miesięcy zamierza ustąpić ze stanowiska. Na jego miejsce właściciel, firma Orange, będzie proponować Bruno Duthoit.

TELEFONIA MOBILNA

Grupa Telekomunikacji Polskiej miała w drugim kwartale 2013 roku 1,59 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 1,784 mld zł w analogicznym okresie 2012 roku.

Przychody komórkowe spółki wzrosły z kolei w ujęciu kwartalnym. W pierwszym kwartale sprzedaż w segmencie mobilnym wyniosła 1,533 mld zł.

Liczba klientów telefonii komórkowej Orange wyniosła w drugim kwartale 14,95 mln w porównaniu z 14,89 mln w pierwszym kwartale i w stosunku do 14,76 mln w drugim kwartale roku ubiegłego. Na koniec czerwca grupa TP miała 6,97 mln klientów abonamentowych i 7,98 mln klientów pre-paid.

Wskaźnik odejść klientów w drugim kwartale wyniósł 3,6 proc. w segmencie abonamentowym i 15,1 proc. w pre-paid.

W drugim kwartale spółka pozyskała 80 tys. klientów nowej marki nju mobile.

Miesięczny zagregowany przychód na abonenta komórkowego grupy wyniósł 36,2 zł wobec 34,9 w pierwszym kwartale tego roku. Przychód na klienta z usług detalicznych wyniósł 31,1 zł wobec 30,2 zł w pierwszym kwartale.

Wartościowy udział marki Orange w rynku wyniósł 28,3 proc. wobec 28,4 proc. w pierwszym kwartale.

TELEFONIA STACJONARNA

Liczba stacjonarnych łączy głosowych TP w drugim kwartale spadła do 4,899 mln z 4,995 mln na koniec marca tego roku. Spadek liczby linii wyniósł tym samym 96 tys. wobec utraty 109 tys. linii w pierwszym kwartale.

Średni miesięczny przychód na abonenta usług telefonii stacjonarnej wyniósł 44,2 zł wobec 45,1 zł w pierwszym kwartale 2013 roku.

DOSTĘP SZEROKOPASMOWY I TELEWIZJA

Usługi dostępu szerokopasmowego grupy TP dla rynku detalicznego wyniosły na koniec czerwca 2,317 mln w stosunku do 2,333 mln na koniec marca tego roku. Spadek liczby usług był tym samym nieco większy niż w pierwszym kwartale, kiedy liczba ta skurczyła się o 12 tys.

Liczba usług telewizyjnych w grupie TP wyniosła 699 tys., czyli tyle samo co po pierwszym kwartale tego roku.

Miesięczny przychód na abonenta usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP Orange Polska wyniósł w drugim kwartale 60,1 zł wobec 59,7 zł w pierwszym kwartale tego roku.

USŁUGI PAKIETOWE

Grupa zakończyła drugi kwartał z 125 tys. klientów Orange Open, pozyskując w kwartale 53 tys. klientów, wobec wzrostu bazy o 39 tys. w pierwszym kwartale.

Liczba klientów usługi FunPack, łączącej usługi telewizji, internetu szerokopasmowego oraz telefonii VoIP, w II kw. wzrosła o 30 tys. do 314 tys. W pierwszym kwartale wzrost wyniósł 38 tys. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)