Zysk netto LPP wyniósł w IV kw. 181,4 mln zł, sprzedaż LFL wzrosła o 7,6 proc. (opis)
13.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w czwartym kwartale 2013 roku wyniósł 181,4 mln zł wobec 146,4 mln zł rok wcześniej -...
13.02. Warszawa (PAP) - Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w czwartym kwartale 2013 roku wyniósł 181,4 mln zł wobec 146,4 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być o 2 proc. niższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 185,4 mln zł.
Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 261,7 mln zł wobec 185,1 mln zł rok wcześniej i był ponad 10 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 236,9 mln zł EBIT.
Z wyliczeń PAP wynika, że EBITDA wyniosła ok. 303 mln zł wobec 215 mln zł rok wcześniej i była wyższa od konsensusu na poziomie 273,7 mln zł.
Przychody grupy wyniosły w IV kwartale 1.267 mln zł (wzrost o ok. 32 proc. rdr), zgodnie z konsensusem na poziomie 1.262 mln zł.
Narastająco, po czterech kwartałach 2013 roku zysk netto grupy, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 430,9 mln zł z 352,4 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 615,9 mln zł wobec 454,4 mln zł, a przychody wzrosły do 4,12 mld zł z 3,22 mld zł po czterech kwartałach 2012 r.
"Wyniki działalności operacyjnej osiągnięte w IV kwartale oraz całym 2013 roku były wyraźnie wyższe w stosunku do wypracowanych w analogicznych okresach roku poprzedniego (o ok. 40 proc.). Zysk netto wzrósł niestety mniej, bo o ok. 23 proc. Czynnikiem wpływającym negatywnie na wielkość wypracowanego zysku netto były ujemne różnice kursowe, które osiągnęły w IV kwartale wartość 35 mln zł, zaś w całym roku 78 mln zł (z czego ok. 70 mln zł ma charakter statystyczny)" - napisano w komentarzu do wyników.
W czwartym kwartale 2013 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 635 mln zł, zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 199 mln zł. Sprzedaż w sklepach House wyniosła 175 mln zł, w sklepach Mohito 144 mln zł, a w salonach marki Sinsay 37 mln zł.
LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w IV kwartale 2013 roku o 7,6 proc., zaś od początku roku o 7,7 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).
Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w IV kwartale 767,2 mln zł wobec 578,4 mln zł rok wcześniej.
Grupa podała w raporcie, że chce w tym roku rozwijać sieć sprzedaży wszystkich marek: Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay. LPP planuje w tym roku zwiększyć powierzchnię sieci sklepów o ok. 28 proc., do ok. 756 tys. mkw.
Spółka planuje uruchomić pierwsze sklepy w Niemczech i Chorwacji. W Niemczech mają powstać dwa sklepy Reserved, a w Chorwacji pięć sklepów, po jednym dla każdej z marek spółki.
W czwartym kwartale 2013 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 73,1 tys. m kw. Na koniec grudnia 2013 roku GK LPP dysponowała 1.320 sklepami o łącznej powierzchni 588,7 tys. m kw.(PAP)
pel/ ana/