Zysk netto Multimedia Polska spadł w III kw.'12 o 33 proc. do 14,1 mln zł; przychody w górę o 12

15.11. Warszawa (PAP) - Przychody Multimedia Polska w trzecim kwartale 2012 r. wzrosły o 12 proc. rdr do 174,9 mln zł z 156,4 mln zł, a zysk netto spadł o 33 proc. rdr do 14,1 mln...

15.11.2012 | aktual.: 15.11.2012 14:38

15.11. Warszawa (PAP) - Przychody Multimedia Polska w trzecim kwartale 2012 r. wzrosły o 12 proc. rdr do 174,9 mln zł z 156,4 mln zł, a zysk netto spadł o 33 proc. rdr do 14,1 mln zł z 21,0 mln zł. Multimedia nadal chcą konsolidować rynek, a w przyszłym roku głównymi motorami wzrostu spółki będzie segment internetu i telewizji cyfrowej.

"W strategii na najbliższe kilka lat stawiamy absolutnie na segment internetu (...) telewizja cyfrowa i internet to na pewno są te dwa silniki, które będą napędzały nasze wyniki. Będziemy też dalej realizować strategię konsolidacji, raczej na rynku telewizji kablowych" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami prezes Multimedia Polska Andrzej Rogowski.

"Usługa internetowa będzie naszym głównym motorem w przyszłym roku zarówno ilościowo, jak i po stronie przychodów. Jeśli założę, że dynamika przychodów i ilościowa będzie tu 20-30 proc. to pewnie wiele się nie pomylę. Chcemy też podwajać ilość klientów cyfrowych w przyszłym roku w stosunku do tego roku (...) w przyszłorocznym budżecie stawiam bardzo mocny akcent na ten produkt i sądzę, że będzie to dynamika 70-100 proc., jeśli chodzi o liczbę dekoderów cyfrowych" - dodał.

Wcześniej w tym roku Multimedia Polska przejęły Stream Communication, spółkę Diana Telewizja Kablowa oraz Transmitel Rzeszów, operatora telekomunikacyjnego dostarczającego internet, telefon oraz telewizję na terenie Rzeszowa, Sanoka, Kolbuszowej, Kańczugi i Gorzyc.

Skorygowany zysk EBITDA Multimedia Polska w III kw. 2012 roku wzrósł o 5 proc. do 87,0 mln zł z 82,5 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach 2012 roku przychody Multimedia Polska wzrosły rdr o 10 proc. do 507,4 mln zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 7 proc. do 256,9 mln zł, a zysk netto spadł o 22 proc. do 43,8 mln zł, na co miał wpływ głównie wzrost kosztów m.in. związanych z emisją obligacji i odsetek oraz zdarzenia jednorazowe związane m.in. z procesem audytu strategicznego w spółce prowadzonego przez JP Morgan, który zakończył się we wrześniu.

Liczba sprzedanych usług RGU na koniec września 2012 roku wzrosła rdr o ponad 17 proc. do ok. 1,73 mln.

Około połowę sprzedaży Multimedia Polska stanowią wpływy z usług telewizyjnych. Pozostała część przychodów pochodzi ze sprzedaży internetu i usług głosowych (odpowiednio 28,7 proc. i 18,6 proc.).

Przychód na abonenta (ARPU) w ujęciu miesięcznym wyniósł w III kwartale 2012 r. 68,8 zł.

W segmencie telewizji Multimedia miały 248,5 mln zł przychodów po trzech kwartałach 2012 roku, czyli 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Głównym motorem wzrostu są rosnące wpływy ze sprzedaży usług telewizji cyfrowej (DTV i IPTV - wzrost o 80 proc. do 28,5 mln zł w III kw. 2012 r i o 77 proc. do 75,1 mln zł po trzech kwartałach 2012). Telewizja cyfrowa stanowi już ponad 30 proc. przychodów całego segmentu telewizji.

Na koniec września 2012 r. spółka miała ponad 978 tys. RGU telewizji, w tym 257 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV (ponad 40 proc. więcej niż rok wcześniej). Łączna liczba RGU telewizji wzrosła o 160 tys. rok do roku. To efekt akwizycji (Stream i Diana), a także pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.

Przychody w segmencie internetu wyniosły po trzech kwartałach 2012 r. 145,5 mln zł, co oznacza wzrost o 14 proc. rdr. Liczba użytkowników internetu wyniosła 467 tys. i była o 21 proc. większa niż rok wcześniej.

Przychody w segmencie telefonii wyniosły 94,2 mln zł po trzech kwartałach 2012 roku wobec 97,9 mln zł rok wcześniej. Na koniec września 2012 r. spółka sprzedała 283 tys. usług głosowych, czyli 4 proc. więcej niż przed rokiem.

Inwestycje grupy w ciągu trzech kwartałów 2012 roku wyniosły 312 mln zł, z czego 166,4 mln zł stanowiły nakłady związane z akwizycjami (głównie dotyczyło to przejęcia Stream Communications oraz Diana), natomiast ok. 145,6 mln zł to inwestycje organiczne, z czego 111,6 mln zł to nakłady na rozwój. W samym III kw. 2012 roku spółka zainwestowała łącznie 106,6 mln zł, w tym 61,5 mln zł na inwestycje organiczne, a 45,1 mln zł na akwizycje.(PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
mediamultimediagiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)