ycipk-dibrug

Żywe karpie znikają z kolejnych sieci supermarketów. Ale Kaufland i Carrefour mówią "nie" ekologom

Największe sieci handlowe rezygnują ze sprzedaży żywych karpi. - Nasza wieloletnia praca przynosi efekty - triumfują ekolodzy. Jednak zaznaczają, że nie wszystkie sieci chcą się dostosować - i wskazują palcem na firmy Carrefour oraz Kaufland.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Coraz więcej sieci rezygnuje z sprzedaży żywych ryb. Ale ekolodzy mówią, że walka o humanitarne traktowanie karpia nie jest skończona
Coraz więcej sieci rezygnuje z sprzedaży żywych ryb. Ale ekolodzy mówią, że walka o humanitarne traktowanie karpia nie jest skończona (East News, Fot: WOJTEK LASKI)
ycipk-dibrug

Żywego karpia nie znajdziemy w największych sieciach dyskontowych, a więc w Lidlu oraz w Biedronce. - My też nie mamy żywego karpia w asortymencie - mówi WP Mariola Skolimowska z Netto Polska.

Auchan z kolei nie wycofał się ze sprzedaży żywych karpi, ale mocno ją ograniczył. - Auchan w 2018 roku będzie prowadziło sprzedaż żywego karpia jedynie w 12 hipermarketach na 110 punktów sprzedaży. Zdecydowaliśmy o sprzedaży żywego karpia jedynie w tych regionach, gdzie nadal bardzo silna jest tradycja i klienci zdecydowanie wyróżniają ten sposób sprzedaży i go oczekują - brzmi oświadczenie sieci Auchan Retail Polska. Według firmy, taka "silna tradycja" jest m.in. na Śląsku oraz w Wielkopolsce.

Carrefour oraz Kaufland - tam ciągle będzie można kupić żywego karpia

ycipk-dibrug

Cezary Wyszyński z Fundacji Viva! z jednej strony się cieszy, że coraz więcej sklepów wycofuje się z handlu żywymi rybami, z drugiej jednak zauważa, że wciąż jest sporo do zrobienia. Wskazuje na przykład na sieć Kaufland. - Żywe karpie będą u nas dostępne od 6 grudnia - potwierdza w rozmowie z WP dział PR Kaufland.

Czytaj też: Jak odróżnić polskiego karpia od chińskiego? Jest tylko jeden sposób

Kaufland nie jest jedyny. - Carrefour też stawia na karpie, choć zapewnia, iż będą one trzymane w „specjalnych torbach, z wodą”. Na dłuższą metę upieranie się przy takiej formie handlu nie ma sensu, ponieważ nie da się go realizować zachowując jednocześnie dobrostan ryb - uważa Wyszyński.

- Przed podjęciem decyzji o sprzedaży żywych karpi w tym roku, przeprowadziliśmy badania opinii wśród naszych klientów. Wynika z nich, że nadal znaczna część klientów naszej sieci oczekuje sprzedaży żywego karpia prosto z wody przed Świętami. W związku z tym podjęliśmy decyzję o kontynuacji sprzedaży żywego karpia, ale jednocześnie zachęcamy naszych klientów do wybierania karpi patroszonych, tuszy, dzwonka i filetów - słyszymy w biurze prasowym Carrefour Polska.

ycipk-dibrug

Na karpia Polacy wydadzą 200 mln zł. Zobacz wideo:

Wyszyński nie ukrywa, że jego rozmowy z przedstawicielami sieci handlowych są trudne. Sieci mówią, że sprzedają karpie, bo tego chcą klienci, ale z drugiej klienci mówią, że kupują, bo takie ryby są w ofercie. - I koło się zamyka - mówi Cezary Wyszyński.

Jednak od razu dodaje, że świadomość Polaków jest tu coraz większa. - Karpie mają mózgi i układy nerwowe i doskonale czują ból. Owszem, karpie nie wydają słyszalnego dla nas dźwięku, ale to nie znaczy, że nie czują - zaznacza. Dodaje, że z badań CBOS wynika, że 86 proc. Polaków jest za zakazem transportu żywych ryb bez dostatecznej ilości wody, która pozwoli im na oddychanie.

ycipk-dibrug

To, że hipermarkety wycofują się ze sprzedawania żywego karpia, nie znaczy oczywiście, że w ogóle rezygnują z tej ryby. Można ją będzie znaleźć w innych formach, na przykład na tackach. - Promujemy przede wszystkim sprzedaż karpia przetworzonego w formie ryby patroszonej, tuszki, płatów, steków i filetów. Ta forma sprzedaży jest dominująca w naszej strategii - słyszymy od sieci Auchan.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Finanse
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-dibrug

ycipk-dibrug
ycipk-dibrug