10 najcenniejszych marek świata. Chińskie firmy pną się w zestawieniu
Co roku firma badawcza Kantar Millward Brown publikuje ranking najbardziej wartościowych marek świata. Pierwszą dziesiątkę tradycyjnie okupują giganci ze Stanów Zjednoczonych, ale powoli pojawiają się też spółki azjatyckie.
09.07.2018 | aktual.: 10.07.2018 09:03
W rankingu coraz lepiej radzą sobie firmy chińskie. W zestawieniu z 2017 r. w „top 10” był jeden chiński gracz, w najnowszym zestawieniu są już dwie marki z Państwa Środka Na piąte miejsce wskoczyła firma technologiczna Tencent (awans o trzy pozycje w stosunku roku poprzedniego roku), na dziewiątym uplasował się, po raz pierwszy, Alibaba.
Najcenniejszą marką świata jest, podobnie jak w 2017 r., Google, który od publikacji poprzedniego raportu odnotował wzrost wartości marki o 23 proc.
Na drugim miejscu też bez zmian, Apple (28 proc. wzrostu). Na trzecim miejscu uplasował się Apple (awans o jedną pozycję). Na czwartym miejscu Microsoft, na piątym – wspomniany Tencent. Szóste miejsce zajął Facebook (spadek o jedną pozycję). Widać zdecydowaną przewagę firm technologicznych (wyłamuje się tylko działający w obszarze handlu Amazon) i dopiero od szóstego miejsca „wskakują” firmy specjalizujące się w czymś innym niż szeroko rozumiane IT.
Na siódmym miejscu znalazła się VISA (płatności), na ósmym – najbardziej rozpoznawalny fast food świata, czyli McDonald’s. Na dziewiątym miejscu – wspomniana już chińska grupa Alibaba(awans o pięć pozycji). Zestawienie „top 10” zamyka amerykański telekom AT&T.
Zestawienie dla kolejnej dwudziestki najbardziej wartościowych marek wygląda następująco:
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl