4Fun Media: Segment telewizyjnych kanałów tematycznych czeka konsolidacja
Warszawa, 14.07.2015 (ISBnews) - 4Fun Media spodziewa się rozpoczęcia procesów konsolidacyjnych w segmencie telewizji tematycznych, poinformował ISBnews.tv CEO grupy Rafał Baran.
14.07.2015 08:50
"Aktualne warunki zewnętrzne to 16 kanałów stricte muzycznych wobec 8 w 2012. Cały segment kanałów tematycznych wzrósł aż do 178 stacji. Będzie następowała konsolidacja, zwłaszcza, że sytuacja w tym segmencie przypomina to, co dzieje się w internecie, gdzie przejęcia już trwają. W przypadku 4Fun ewentualne działania w ramach spodziewanej konsolidacji są w rękach właścicieli grupy. W mojej ocenie, grupa 4Fun odgrywałaby w tym procesie rolę obiektu przejęcia" - powiedział Baran w rozmowie z ISBnews.tv.
4fun Media celuje w zwiększenie poziomu oglądalności do docelowo 0,6% oraz dywersyfikację generowanych przychodów. W tym celu 4fun Media zmodyfikowało plany rozwoju na 2015 rok, zwiększając wydatki na działania związane ze wzrostem rozpoznawalności marki 4FUN. W efekcie, każdy z kanałów zostaje repozycjonowany, a dwa z nich zmieniły dotychczasowe nazwy z mjuzik.tv na 4FUN HITS oraz z TV DISCO na 4FUN FIT&DANCE. Celem jest, aby marka 4FUN stała się "czymś więcej niż telewizją, integrując ze sobą świat brandów, rozrywki i show biznesu", co ma wykreować nowe źródła przychodów.
Grupa kapitałowa 4Fun Media prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. Do grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)