AB kupiło markę Optimus, nowa spółka będzie franczyzodawcą, integratorem i producentem
19.09. Warszawa (PAP) - AB kupiło prawa do marki Optimus i powołało spółkę o tej samej nazwie. Nowa firma będzie równolegle: franczyzodawcą, integratorem i producentem sprzętu. Cel...
19.09.2013 | aktual.: 19.09.2013 11:38
19.09. Warszawa (PAP) - AB kupiło prawa do marki Optimus i powołało spółkę o tej samej nazwie. Nowa firma będzie równolegle: franczyzodawcą, integratorem i producentem sprzętu. Cel dla Optimusa to osiągnięcie poziomu około 100-120 mln zł przychodów w ciągu dwóch lat - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami Andrzej Przybyło, prezes AB.
"Pomysł biznesowy dla Optimusa zakłada, że w ramach tego podmiotu powstanie sieć franczyzowa dla małych i średnich integratorów IT. To pozwoli nam zaistnieć na rynku lokalnych małych i średnich przetargów, które do tej pory były dla nas niedostępne m.in. w sektorze administracji publicznej, edukacji, ochrony zdrowia bankowym i w służbach mundurowych" - powiedział Przybyło.
"Optimus będzie bezpośrednio startował w przetargach oferując sprzęt własnej produkcji, jak i dostawców zewnętrznych. Jeszcze w tym roku mamy rozpocząć produkcję sprzętu i wystartować w pierwszych przetargach" - dodał.
Pod marką Optimus na rynek trafią m.in. komputery, serwery oraz urządzenia sieciowe.
AB planuje jednocześnie zrezygnować z innej marki własnej - Triline.
AB liczy, że model biznesowy Optimusa pozwoli wygenerować grupie dodatkowe przychody przy ponadprzeciętnej rentowności.
"Cel dla spółki to poziom około 100-120 mln zł rocznie i zakładamy osiągnięcie go w ciągu około dwóch lat. Do końca tego roku finansowego zakładamy pozyskanie 50 franczyzobiorców" - powiedział prezes AB.
Poprzednim właściciel praw do marki Optimus był CD Projekt.
"Nie mogę zdradzić ile zapłaciliśmy za markę Optimus, ale nie była to kwota, która jakoś zauważalnie by nas dotknęła lub wpłynęłaby na nasze wyniki" - powiedział Przybyło.(PAP)
gsu/ ana/