Agora chce dalej przejmować, wśród analizowanych akwizycji może być TV Puls
19.2.Warszawa (PAP) - Agora przygląda się możliwościom akwizycji
na całym rynku medialnym - poinformował dziennikarzy w czwartek
prezes spółki Piotr Niemczycki. Wśród...
19.02.2009 | aktual.: 19.02.2009 11:00
19.2.Warszawa (PAP) - Agora przygląda się możliwościom akwizycji na całym rynku medialnym - poinformował dziennikarzy w czwartek prezes spółki Piotr Niemczycki. Wśród analizowanych celów do akwizycji może być TV Puls.
"Będziemy patrzyli na możliwości akwizycji we wszystkich mediach w obrębie naszej działalności, jak i innych segmentach" - powiedział prezes.
Pytany, czy Agora jest zainteresowana kupnem TV Puls i czy przeprowadziła badanie tej stacji Niemczycki odpowiedział: "Każdą rzecz analizujemy".
Agora chce dalej przejmować m.in w internecie i outdoorze.
"Będziemy zwiększać liczbę serwisów. Agora chce być jednym z liderów na rynku internetu. Jesteśmy aktywni w poszukiwaniu partnerów i współpracy, w poszukiwaniu akwizycji, jeśli będą wartościowe dla spółki" - powiedział prezes.
"Reklama zewnętrzna jest jednym z segmentów, w którym chcemy inwestować i w którym chcemy być aktywnym podmiotem w procesie konsolidacji" - dodał.
Pytany o wielkość środków, które Agora może przeznaczyć na akwizycje odpowiedział, że na koniec 2008 roku grupa miała 124 mln zł w gotówce.
"Nie uwzględniłem tu potencjału kredytowego w związku z tym, że sytuacja jest niepewna" - powiedział.
Przychody ze sprzedaży reklam internetowych grupy Agory wzrosły w ubiegłym roku o 74,2 proc. do 47,9 mln zł. Sprzedaż ogłoszeń w wortalach zwiększyła się o 26,5 proc. do 18,6 mln zł.
Przychody grupy AMS w 2008 roku wzrosły o 10,9 proc. o 189,7 mln zł.
Przychody z internetu stanowiły 6 proc. przychodów grupy Agory w 2008 roku. Reklama zewnętrzna stanowiła 14 proc. sprzedaży grupy.
Główne przychody grupy w ubiegłym roku stanowiły wpływ z "Gazety Wyborczej", które stanowiły 51 proc. całości. Pozostałe przychody to m.in czasopisma (9 proc.), radio (7 proc.), kolekcje i usługi poligraficzne (po 5 proc.), "Metro" (3 proc.).
Niemczycki podtrzymał wcześniejszy poprzedniego prezesa AGory Marka Sowy, że większość przychodów grupy Agory za ponad 2 lata pochodzić będzie z działalności niegazetowej. (PAP)
bas/ epo/ dan/