Agora chce mieć 75 tys. cyfrowych subskrybentów Gazety Wyborczej na koniec 2015
Warszawa, 20.02.2015 (ISBnews) - Agora chce mieć 75 tys. cyfrowych subskrybentów "Gazety Wyborczej" na koniec 2015 roku, poinformował prezes grupy Bartosz Hojka.
20.02.2015 | aktual.: 20.02.2015 14:08
"Zdobyliśmy już 55 tys. subskrybentów 'Gazety Wyborczej' w internecie. Potwierdza to słuszny kierunek transformacji naszego biznesu prasowego. Jest grupa, która chce płacić za treści w sieci i będziemy intensywnie rozwijać ten projekt. Chcemy mieć 75 tys. subskrybentów na koniec 2015" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
Zaznaczył, że digitalizacja daje grupy potencjał do cross sellingu usług, a rozwijająca się baza użytkowników ma dużą wartość i potencjał.
W strategii segmentu internetowego Agora zakłada poprawę rentowności EBIT do 20% w 2018 r. z 16,3% na koniec 2014 r.
"Dynamika przychodów jest najlepszym sposobem na dojście do założonego celu. Stawiamy na własne serwisy i tu będą zwiększane wydatki na wzrost. Chcemy m.in. odrobić straty w liczbie użytkowników, wynikające z zakończenia współpracy z MSN" - wskazał prezes Agory.
W kwestii potencjalnych przejęć - z jego słów wynika, że barierą są aktualne wyceny podmiotów do przejęcia, które nie oferują grupie satysfakcjonującej wartości dodanej.
Agora jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej, "Metra" - największego polskiego dziennika bezpłatnego oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.
(ISBnews)