Trwa ładowanie...
d2zzhrl

Agora spodziewa się w 2011 roku wzrostu wydatków na reklamę o 6-7 proc. (opis)

25.02. Warszawa (PAP) - Agora spodziewa się, że w 2011 roku całkowite wydatki na reklamę wzrosną o około 6-7 proc. z 7,7 mld zł w 2010 roku, a najszybciej rozwijającym się...

d2zzhrl
d2zzhrl

25.02. Warszawa (PAP) - Agora spodziewa się, że w 2011 roku całkowite wydatki na reklamę wzrosną o około 6-7 proc. z 7,7 mld zł w 2010 roku, a najszybciej rozwijającym się segmentem rynku będzie w tym roku internet, który ma wzrosnąć o 13-15 proc. - poinformowała spółka w komentarzu do wyników.

"Według szacunków Agory opartych o prognozy wzrostu gospodarczego w Polsce, całkowite wydatki na reklamę w 2011 r. wzrosną o około 6-7 proc. Spółka zakłada, że najszybciej rozwijającym się segmentem rynku w 2011 r. będzie internet, którego szacunkowe wpływy wzrosną w stosunku do 2010 r. o około 13-15 proc. Tym samym, udział internetu w całkowitych wydatkach na reklamę zwiększy się do około 14-15 proc." - napisano w komentarzu do wyników Agory.

Według szacunków Agory w 2011 roku reklamodawcy przeznaczą na reklamę telewizyjną o około 6-8 więcej niż przed rokiem. W opinii spółki w 2011 r. budżety przeznaczone na reklamę w dziennikach będą o około 3-5 proc. niższe niż przed rokiem, a w magazynach wzrosną o około 0-2 proc.

Wydatki reklamodawców na reklamę zewnętrzną wzrosną w 2011 r. o około 5-6 proc., na reklamę radiową o około 3-5 proc., a na reklamę kinową o około 11-13 proc.

d2zzhrl

"Spółka zwraca uwagę, iż wszystkie szacunki dotyczące wzrostu wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów" - napisano w komentarzu.

Agora szacuje, że w całym 2010 roku wydatki reklamowe wyniosły w Polsce 7,7 mld zł i były o 4,5 proc. wyższe niż w 2009 roku. W 2010 r. zwiększyły się wydatki reklamodawców na reklamę w telewizji (o ponad 7 proc.), w kinach (o 8 proc.), w internecie (o ponad 23 proc.) oraz w radio (o 3,5 proc.). Segmentami, w których nastąpiło zmniejszenie wydatków na reklamę były prasa oraz reklama zewnętrzna. W całym 2010 r. wydatki na reklamę w dziennikach skurczyły się o 10,5 proc., w magazynach o 6 proc., natomiast na reklamę zewnętrzną o ponad 0,5 proc.

W samym czwartym kwartale 2010 r. reklamodawcy zwiększyli wydatki we wszystkich segmentach rynku reklamy, za wyjątkiem prasy i kina. Najszybciej rosły wydatki na reklamę w internecie (wzrost o ponad 22 proc., w tym na reklamę graficzną i e-mail marketing o 16 proc.) oraz w stacjach radiowych (wzrost o ponad 12,5 proc.). Najwięcej zarobiła telewizja, gdzie reklamodawcy wydali o 4,5 proc. więcej niż w czwartym kwartale 2009 roku. (PAP)

pr/

d2zzhrl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zzhrl