Agros Nova wchodzi na rynek produktów mrożonych
Agros Nova pod marką Łowicz wprowadza do sprzedaży mrożone dania gotowe - mączne i ziemniaczane.
17.12.2008 13:15
Wejście w nowy dla spółki segment ma służyć umocnieniu jej pozycji na rynku potraw gotowych, który jest jednym z trzech biznesowych filarów Agros Nova (obok soków oraz przetworów owocowo-warzywnych). Dzięki przejęciu firmy Elbro, które spodziewane jest w styczniu, Agros Nova zyska prawie 11% udziałów i trzecią pozycję w segmencie mrożonych produktów mączno- ziemniaczanych. Na początek w ofercie mrożonych dań gotowych Łowicz, które właśnie zaczynają się pojawić w sklepowych zamrażarkach, znalazło się pięć najpopularniejszych wśród polskich konsumentów produktów: cztery rodzaje pierogów (z mięsem, z kapustą i grzybami, z serem, ruskie) oraz pyzy z mięsem. Pierogi domowe oraz pyzy domowe Łowicz dostępne będą zarówno w nowoczesnym, jaki i tradycyjnym kanale dystrybucji.
Segment gotowych produktów mrożonych nie tylko doskonale uzupełnia portfolio potraw gotowych mokrych Agros Nova (sosy, zupy, dania gotowe warzywno - mięsne), ale ma w sobie duży potencjał wzrostu. W 2007 r. osiągnął wartość ok. 480 mln zł i zyskał na wartości ok. 18% rok do roku (2007 vs. 2006).
_ Na rzecz Agros Nova przemawia rozdrobnienie rynku, na który wkraczamy. Czterech pierwszych producentów osiąga na nim aktualnie ok. 44 proc. udziałów. Oznacza to, że jest na nim miejsce dla liczącego się gracza. Agros Nova będzie niewątpliwie największą firmą produkcyjną w tym segmencie _ - uzasadnia Robert Niewiadomski, prezes zarządu Agros Nova. Mimo kryzysu w Europie i prognozowanego spowolnienia gospodarczego w naszym kraju, rynek potraw gotowych, w który inwestuje od 2007 roku Agros Nova, w tym produktów mrożonych w przyszłym roku jako jeden z nielicznych ma szansę odnotować dwucyfrową dynamikę wzrostu.
(EK)