AliExpress zaczyna zagrażać Allegro. Specjalne oferty dla Polaków

Co czwarty polski internauta kupuje już w zagranicznych sklepach. Popularność AliExpress zaczyna zagrażać pozycji Allegro, OLX, czy Ceneo. Chińczycy razem z PayU przygotowali dla polskich klientów akcję promocyjną.

AliExpress zaczyna zagrażać Allegro. Specjalne oferty dla Polaków
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com | shutterstock.com
Jacek Frączyk

24.08.2018 | aktual.: 27.08.2018 09:02

Serwis AliExpress 27 sierpnia uruchamia „Tydzień Znanych Marek”, podczas którego po obniżonych cenach można kupić ubrania i sprzęt elektroniczny. To cykliczne wydarzenie. Tym razem na polskich klientów czeka jednak dodatek.

Oprócz „normalnych” zniżek dostaną jeszcze bonus. Za każdą transakcję o wartości powyżej 25 dolarów z wykorzystaniem płatności PayU, otrzymają kupon o wartości 3 dolarów. Czym Polacy sobie zasłużyli, że chiński gigant zwrócił na nich swoje oko? Po prostu coraz więcej z nich korzysta z usług serwisu.

- Polska jest centrum handlu elektronicznego i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej i ważnym rynkiem dla sprzedawców działających na platformie AliExpress. Widzimy dużą szansę na dalszy rozwój e-commerce w tym kraju i chcemy dzielić się naszą globalną wiedzą, aby umożliwić lokalnym partnerom udział w tym rozwoju - podał cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl Gary Topp, starszy menadżer operacyjny w AliExpress.

Specjalna oferta dla Polaków ma się też pojawić 11 listopada. Nie chodzi przy tym o stulecie naszej niepodległości, ale o „Globalny Festiwal Zakupów”.

Chińczycy zdobywają portfele Polaków

Zwrócenie uwagi giganta na Polskę, to efekt zainteresowania naszych rodaków jego ofertą. Polacy przekonują się do zagranicznych e-sklepów - informuje Joanna Pieńkowska-Olczak, Country Manager PayU w Polsce w raporcie „E-Commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”.

- Kupuje w nich już 23 proc. badanych, podczas gdy dwa lata temu było to zaledwie 10 proc. - podała Pieńkowska-Olczak. - Do tego wyniku na pewno przyczyniła się dynamicznie rosnąca popularność chińskiego giganta e-commerce - AliExpress.

Wyniki badań Gemiusa wskazują, że chiński serwis jest najczęściej wskazywaną przez Polaków zagraniczną marką, ze znajomością spontaniczną u 30 proc. spośród tych, którzy dokonali zakupów na serwisach zagranicznych w ciągu ostatnich sześciu miesięcy.

Co więcej, Aliexpress zajmuje już wśród polskich internautów piąte miejsce wśród wszystkich serwisów e-commerce z 10-procentową tzw. znajomością spontaniczną. Internautów poproszono o podanie trzech serwisów, które kojarzą z zakupami. Allegro jest na pierwszym miejscu, przed OLX, Ceneo i Zalando.

Obraz
© Gemius

Co Polacy kupują w serwisach zagranicznych? Najchętniej odzież, dodatki i akcesoria (52 proc.), kosmetyki i perfumy (32 proc.), a także książki, płyty, filmy i inne multimedia (28 proc.).

Klientów AliExpress z Polski zachęca współpraca z PayU, która gwarantuje możliwość transakcji w lokalnej walucie. Internautów nie zraża długi czas oczekiwania na przesyłkę. Decydują „chińskie” ceny.

- AliExpress jest dla nas bardzo ważnym partnerem, a naszym głównym celem jest dostarczenie polskim klientom najwygodniejszych i najbezpieczniejszych form płatności. Kupując na AliExpress z PayU można nie tylko zapłacić w polskich złotych, ale także skorzystać z licznych akcji promocyjnych, które wspieramy - mówi Joanna Pieńkowska-Olczak.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (159)