Alma Market chce otworzyć w '13 do ośmiu nowych sklepów, wyda do 25 mln zł

20.03. Warszawa (PAP) - Alma Market planuje w 2013 roku otwarcie łącznie do ośmiu sklepów Delikatesy Alma, głównie w aglomeracji warszawskiej, Trójmieście i Krakowie. Nakłady...

20.03.2013 | aktual.: 20.03.2013 21:23

20.03. Warszawa (PAP) - Alma Market planuje w 2013 roku otwarcie łącznie do ośmiu sklepów Delikatesy Alma, głównie w aglomeracji warszawskiej, Trójmieście i Krakowie. Nakłady inwestycyjne nie przekroczą 25 mln zł - poinformowała spółka w komentarzu do wyników rocznych.

Spółka podała, że dwa sklepy rozpoczęły już działalność handlową w marcu 2013 roku.

"Na wynajem części z tych lokali spółka posiada już podpisane umowy najmu, a co do wynajmu pozostałych prowadzone są aktualnie negocjacje. Decyzje o otwarciu Delikatesów Alma w tych lokalizacjach uzależnione są od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych" - napisano.

Alma Market podała, że wysokość nakładów inwestycyjnych na 2013 rok uzależniona jest od ilości przyjętych do realizacji projektów.

"Szacuje się, że maksymalna kwota wydatków inwestycyjnych na wszystkie projekty nie przekroczy 25 mln zł. Planuje się, że sfinansowanie tych inwestycji nastąpi w oparciu o środki własne oraz kapitał dłużny" - poinformowała spółka.

Spółka podała też, Krakowski Kredens planuje otworzyć w 2013 roku do 10 nowych sklepów, a nakłady inwestycyjne na ten cel powinny wynieść około 3,6 mln zł.

Plany inwestycyjne na 2012 rok zakładały otwarcie czterech nowych obiektów handlowych Delikatesy Alma. Uruchomione zostały jednak tylko dwa obiekty w Krakowie i Gdyni, a otwarcia dwóch pozostałych zostały przesunięte na koniec I kwartału 2013 roku z uwagi na zmianę planowanych terminów przekazania tych lokali do adaptacji przez inwestorów. W listopadzie 2012 roku Alma Market otworzyła również w centrum Warszawy sklep pod nowym brandem Food&Joy.

Na nabycie wszystkich rzeczowych aktywów trwałych w 2012 roku Alma Market wydała 16,4 mln zł.

Krakowski Kredens w ubiegłym roku otworzył 5 nowych sklepów w Łodzi, Kielcach, Żyrardowie, Łomiankach i Bielsku-Białej oraz zamienił dwa stoiska na sklepy w centrach handlowych w Bielsku-Białej i Warszawie.

W 2012 roku przychody grupy Alma Market wzrosły do 1,53 mld zł z 1,42 mld zł rok wcześniej. Zysk operacyjny z działalności kontynuowanej wzrósł do 32,2 mln zł z 24,4 mln zł.

Zysk netto wygenerowany na działalności kontynuowanej był na poziomie 14,7 mln zł (wobec 10,5 mln zł w 2011 roku), ale spółka zanotowała stratę netto na działalności zaniechanej w wysokości 4,6 mln zł w związku z wycofaniem się ze sprzedaży nierentownych marek odzieżowych przez spółkę zależną Paradise Group.

W rezultacie grupa Alma Market zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 10,1 mln zł. Zysk netto, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł prawie 5 mln zł wobec 7 mln zł w 2011 roku.(PAP)

pel/

Źródło artykułu:PAP
krakchemhandelalma market sa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)