Arteria ma umowę nabycia Contact Center od Orange Polska
Warszawa, 06.07.2015 (ISBnews) - Arteria zawarła z Grupą Orange Polska warunkową umowę zobowiązującą do zakupu 100% udziałów Contact Center, spółki działającej na rynku call center, podała Arteria. Wejście Contact Center do Grupy Arteria zwiększy liczbę stanowisk telemarketingowych posiadanych przez Grupę do ponad 2000. Arteria planuje kolejne akwizycje w Polsce, jak również w regionie Europie Centralnej.
06.07.2015 18:21
"Wartość umowy jest szacowana na ok. 8,5 mln zł i zostanie ostatecznie potwierdzona po rozliczeniu ceny na dzień transakcji. Warunkiem finalizacji transakcji jest m.in. zgoda wydana przez UOKiK" - czytamy w komunikacie.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zarządu Arterii, spółka zamierza brać aktywny udział w konsolidacji rynku call center. Dlatego przeprowadzana transakcja jest zapowiedzią dalszych przejęć, planowanych nie tylko w Polsce, ale także w Europie Centralnej, podkreślono w informacji.
"Dzięki realizowanej transakcji, znacząco rozszerzymy portfel klientów o nowe branże. Dotyczy to zwłaszcza sektora telekomunikacyjnego, bankowego, ubezpieczeniowego i IT, które w połączeniu z naszym obecnym portfelem, opartym głównie o rynek energetyczny, marketing internetowy i wydawnictwa specjalistyczne, pozwoli nam objąć wszystkie liczące się sektory tego rynku usług" - powiedział wiceprezes Wojciech Glapa, odpowiedzialny za zarządzanie i strategiczny rozwój segmentu call center w ramach Grupy Kapitałowej, cytowany w komunikacie.
Spółka Contact Center działa na polskim rynku od ponad 15 lat. Prowadzi operacje w czterech lokalizacjach, obsługując blisko 50 klientów w ramach ruchu przychodzącego i wychodzącego. Spółka osiągnęła w 2014 roku przychody na poziomie blisko 31 mln zł.
?Sprzedaż Contact Center to kolejny przykład konsekwentnie realizowanej strategii firmy, zakładającej koncentrację na działalności telekomunikacyjnej i oferowaniu klientom najwyższej jakości usług oraz obsługi. Jest to już jedenasta transakcja Fuzji i Przejęć zrealizowana w ostatnich latach" - powiedział Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. finansów, cytowany w komunikacie.
W jego opinii Arteria jest bardzo dobrym inwestorem, dzięki któremu Contact Center ma szanse rozwinąć swój potencjał.
"Contact Center wniesie do grupy specjalistyczną wiedzę i atrakcyjny portfel klientów, który w połączeniu z naszą kompetencją w zakresie przejmowania podmiotów i restrukturyzacji zasobów wspólnych, powinien przynieść pierwsze efekty synergii w ciągu najbliższych kwartałów- dodał wiceprezes Arterii.
"Realizowana transakcja zapowiada zwiększenie naszej aktywności w obszarze przejęć na rynku call center w Polsce. Równolegle uważnie monitorujemy sytuację na rynkach zagranicznych, gdzie także nie wykluczamy potencjalnych przejęć" - podsumował Glapa.
Arteria to grupa kapitałowa specjalizująca się w usługach outsourcingowych. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 149,5 mln zł w 2014 r.
(ISBnews)