Autoguard chce z emisji 27,8 mln zł, zapisy na akcje w kwietniu 09
4.12.Warszawa (PAP) - Autoguard, spółka działająca na rynku usług
telematycznych, chce pozyskać z oferty publicznej do 27,8 mln zł
netto. Zapisy na akcje spółki odbędą się od 2...
04.12.2008 | aktual.: 04.12.2008 10:39
4.12.Warszawa (PAP) - Autoguard, spółka działająca na rynku usług telematycznych, chce pozyskać z oferty publicznej do 27,8 mln zł netto. Zapisy na akcje spółki odbędą się od 2 do 6 kwietnia przyszłego roku - podała spółka w prospekcie.
Spółka zaoferuje 3.000.000 akcji serii B, z czego 2.250.000 akcji w ramach transzy inwestorów instytucjonalnych i 750.000 akcji w transzy dla inwestorów indywidualnych.
Proces bookbuildingu odbędzie się od 27 do 31 marca, a zapisy od 2 do 6 kwietnia przyszłego roku. Pierwotnie oferta miała się odbyć w grudniu tego roku.
Maksymalna cena emisyjna została ustalona na 10 zł. Spółka może pozyskać z oferty maksymalnie 27,8 mln zł netto.
Około 5 mln zł Autoguard chce przeznaczyć na rozbudowę infrastruktury teleinformatycznej i oprogramowania narzędziowego do automatyzacji procesu obsługi abonentów usług telematycznych, w tym m.in. systemu bilingowego.
5,7 mln zł spółka planuje wydać na rozwój obecnie używanych aplikacji i systemów.
Strategia Autoguard zakłada też rozwój poprzez przejęcia. Na ten cel spółka zamierza przeznaczyć łącznie 30 mln zł, z czego 11,8 mln zł ze środków uzyskanych z emisji akcji, resztę ze środków własnych, a jeśli to będzie konieczne również z kredytów.
"Emitent planuje nabywanie większościowych pakietów udziałów lub akcji podmiotów produkujących oprogramowanie, świadczących usługi telematyczne lub zajmujących się produkcją urządzeń pomiarowych i telemetrią, które uzupełnią ofertą Emitenta" - podała spółka w prospekcie.
Spółka podała, że jej zamiarem jest konsolidacja rynku dostawców usług i produktów telematycznych oraz rozszerzenie oferty dla aktualnej grupy posiadanych abonentów, co powinno przyczynić się do wzrostu przychodów ze sprzedaży.
Spółka ma plany ekspansji zagranicznej, chce przejmować podmioty działające na rynkach zagranicznych, głównie w Europie Środkowo- Wschodniej.
Spółka poinformowała w prospekcie, że prowadzi analizy branży oraz kilku podmiotów w kraju i zagranicą. Przejęcia ma zrealizować najpóźniej do końca III kwartału 2009 roku.
Kolejnym celem emisyjnym jest rozwój nowych produktów i usług skierowanych do masowego klienta.
"Emitent pracuje nad przygotowaniem nowej grupy produktów i usług przeznaczonych dla rynku masowego, łączących w sobie funkcjonalność systemu nawigacji drogowej oraz przenośnego komunikatora internetowego, działającego w parze z serwisami dystrybuowanymi przez Emitenta" - podała spółka.
Na ten cel oraz na opracowanie innych systemów nawigacji Autoguard chce wydać 3,8 mln zł. Pozostałe 1,5 mln zł przeznaczy na budowę nowych kanałów dystrybucji oraz kampanie reklamowe.
W 2007 roku Autoguard miał 33 mln zł przychodów, 10 mln zł zysku z działalności operacyjnej i 7,9 mln zł zysku netto.
W I połowie 2008 roku spółka osiągnęła przychody na poziomie 18,45 mln zł, zysk operacyjny w wysokości 5,66 mln zł i zysk netto w wysokości 4,7 mln zł.
Prognoza spółki zakłada wypracowanie w tym roku 8,5 mln zł zysku netto przy przychodach w wysokości 39,5 mln zł. W 2009 roku przychody mają wzrosnąć do 50,7 mln zł, a zysk netto do prawie 10,2 mln zł.
Obecnie 58 proc. kapitału spółki należy do firmy Sobiesław Zasada, należącej do grupy kapitałowej Sobiesław Zasada. Przy założeniu, że w ofercie zostaną objęte wszystkie akcje do nowych akcjonariuszy trafi 22 proc. akcji.
Autoguard specjalizuje się w produkcji systemów telematycznych. Spółka dostarcza m.in. aplikacje umożliwiające prowadzenie ciągłego nadzoru nad flotą pojazdów z wykorzystaniem technologii GSM, świadczy usługi zapobiegające kradzieży pojazdów.(PAP)
pel/ dan/