Trwa ładowanie...
autostrada
12-10-2009 14:10

Autostrada do Szarowa już wybudowana. Nie wiadomo tylko, kiedy nią pojedziemy

Nie wiadomo kiedy pojedziemy do Szarowa. Inspektor zapowiada analizę pism i kontrolę.

Autostrada do Szarowa już wybudowana. Nie wiadomo tylko, kiedy nią pojedziemyŹródło: WP.PL
d24nwt6
d24nwt6

Wieliccy strażacy nie zgadzają się na oddanie do użytku 20 kilometrów autostrady Kraków-Szarów. - Zgłosiliśmy zastrzeżenia ze względu na brak wymaganych zabezpieczeń - potwierdza Jacek Ambrożkiewicz, komendant PSP w Wieliczce.

Autostradą mieliśmy jeździć już pod koniec września. Nie udało się, bo trzeba było poprawić źle położony asfalt. Październikowe otwarcie także stoi pod znakiem zapytania. - Brak zjazdów ewakuacyjnych i słupów alarmowych z telefonami, przejazdy alarmowe między pasami są za wąskie (powinny mieć 75 m, a mają 12) - wylicza usterki komendant Ambrożkiewicz. - Nie ma też zasuw, które powstrzymywałyby wycieki. Gdy substancje chemiczne wyciekną z cystern, to przenikną do wód gruntowych. Nie ma miejsc na rozbicie szpitala polowego, niezbędnego przy wypadkach autokarów.

Na całym odcinku są tylko dwa zjazdy - węzeł wielicki i węzeł w Szarowie. - A między nimi rodzaj tunelu - zaznacza komendant PSP. - Droga na długości 14 km jest osłonięta ekranami. Kierowca wjeżdża i nie wie, gdzie jest. Gdyby wzywał pomocy to mamy szukać, i zastanawiać się, z której strony wjechać na autostradę? - mówi.

Inwestor zaznacza, że budował zgodnie z projektem, ale zgodził się już na niektóre zabezpieczenia. Poszerza przejazdy alarmowe. - Nie zamierzam się upierać - tłumaczy Jacek Gryga, dyrektor krakowskiej GDDKiA. - Dwa zjazdy są, a jeden dodatkowy dorabiamy. Zasuw do zamykania ścieków nie było w projekcie, a słupy z telefonami to wyposażenie na autostradach płatnych. Jeśli wyłonimy koncesjonariusza, to zamontuje telefony, okablowanie do nich jest przygotowane - wyjaśnia Gryga.

d24nwt6

Straż zaś mówi, że telefony do wezwania pomocy są nie tylko na płatnych autostradach, od lat są np. na zakopiance.

Dyrektor Gryga wciąż planuje otwarcie autostrady na 29 października. Strażacy wątpią. Zgłosili zastrzeżenia do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. - Będę sprawdzał zgodność inwestycji z projektami i przepisami przeciwpożarowymi - przyznaje inspektor Janusz Żbik. Wówczas wydam decyzję. Pozwolenie na użytkowanie może być bezwarunkowe lub warunkowe, czyli ze wskazaniem, co uzupełnić - mówi Żbik. Na przeprowadzenie kontroli potrzebuje 2 - 3 tygodnie.

d24nwt6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d24nwt6