Aviva szuka nowego partnera bankowego
Nie jest jeszcze znany nowy właściciel Banku Zachodniego WBK, ale ubezpieczyciel już rozmawia z jednym z dużych banków na temat strategicznej współpracy
Aviva, która jest widoczna na ulicach dużych miast, planuje nową kampanię reklamową.
25.05.2010 | aktual.: 22.06.2010 10:45
Bank Zachodni WBK, który posiada 10 proc. akcji firmy Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, jest wystawiony na sprzedaż. Tymczasem ubezpieczyciel – jak przyznał w rozmowie z „Parkietem” prezes grupy Aviva w Polsce Maciej Jankowski – prowadzi rozmowy z dużym bankiem na temat współpracy strategicznej.
Chodzi tylko o bancassurance?
Czy rozmowy Avivy można potraktować jako zabezpieczenie przed zmianą właściciela BZ WBK? – To sukcesywna realizacja strategii rozwoju bancassurance w Polsce. Chcemy zwiększać sprzedaż naszych usług w kanale bankowym – tłumaczy Jankowski. Obecnie Aviva współpracuje z kilkoma bankami na podstawie umów dystrybucyjnych, m.in. z Deutsche Bankiem PBC.
Bank, z którym gracz tak znaczący na rynku ubezpieczeniowym jak Aviva rozpocząłby współpracę strategiczną, musi posiadać odpowiednio rozbudowaną sieć placówek i odpowiednio dużą liczbę klientów, a do tego nie posiadać silnych związków z innym towarzystwem ubezpieczeniowym.Ostatnio Aviva nawiązała współpracę w zakresie usługi polecenia zapłaty za składkę ubezpieczenia z Bankiem Pekao należącym do włoskiej grupy UniCredit. Od końca maja klienci Avivy, którzy są jednocześnie klientami banku Pekao i mają tam otwarty rachunek rozliczeniowy, będą mogli uruchomić polecenie zapłaty za polisę przez Internet. Tymczasem Pekao ma kilka milionów klientów i ponad 1020 placówek.
Szef Avivy w Polsce nie potwierdza jednak, że myśli o zakończeniu kooperacji z BZ WBK. – Z sukcesem utworzyliśmy wspólnie towarzystwa ubezpieczeniowe (mowa o BZ WBK-Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych i BZ WBK-Aviva TU na Życie – red.). Mamy nadzieję, że będziemy kontynuować strategiczną współpracę, aby w pełni wykorzystać tę wyjątkową dla obu stron relację biznesową – podkreśla Jankowski. Dodaje, że nowy partner nie musi koniecznie być duży. W jego opinii ważniejsze jest „zrozumienie wzajemnych potrzeb i potrzeb klienta”.
Mocniej w zdrowotne
To nie koniec ambitnych planów brytyjskiego ubezpieczyciela na polskim rynku. Od czerwca Aviva rusza z oferowaniem ubezpieczenia zdrowotnego pod nazwą Pakiet Medyczny Bądź Zdrów. – Będzie dostępne zarówno jako osobny produkt, jak i umowa dodatkowa do indywidualnego ubezpieczenia na życie, a od końca czerwca również z grupowymi polisami – zapowiada Jankowski. – Podpisaliśmy kontrakt z grupą Lux Med, obejmujący też przychodnie z nią współpracujące, dzięki czemu klienci będą mieli dostęp do ponad 200 placówek w kraju – dodaje.
Ubezpieczenie będzie sprzedawane poprzez agentów własnych (Aviva ma ich około 3,5 tys.). Obecnie tylko 250 tys. spośród 3,2 mln klientów indywidualnych Avivy ma polisę związaną ze zdrowiem. Jankowski dodaje, że od końca czerwca będzie ubezpieczenie dystrybuowane także przez brokerów.
Aviva wciąż myśli także nad rozwojem alternatywnych kanałów dystrybucji. – Rozmawiamy z różnymi firmami, które maja duże bazy klientów. To tylko kwestia czasu, kiedy podmioty z innych branż zaczną szukać w pośrednictwie ubezpieczeniowym dodatkowych źródeł przychodów – uważa Jankowski.
Prezes Jankowski zapowiada także, że Aviva rozpocznie niedługo kampanię reklamową zachęcającą do oszczędzania w III filarze.
Piotr Rosik
PARKIET