Awarie w bankach. Wyczyścili im konta do zera!

Niektórzy klienci mBanku i MultiBanku przeżyli ostatnio prawdziwy szok. Z ich kont zniknęły wszystkie pieniądze. Do tego obciążono ich opłatami za prowadzenie rachunków. Sprawdź, czy twoje pieniądze wróciły na konto.

Awarie w bankach. Wyczyścili im konta do zera!
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

07.05.2012 | aktual.: 08.05.2012 09:38

O problemach w MultiBanku poinformował nas w poniedziałek jeden z użytkowników Wirtualnej Polski.
- Dzisiaj była wielka awaria. Pracownicy banku twierdzą, że było to spowodowane wadliwym działaniem systemu. W efekcie konta wielu klientów zostały wyczyszczone na "0" - informował czytelnik WP.PL, który na dowód przesłał nam zrzut ekranowy z historią transakcji na koncie.

Obraz
© (fot. zrzut ekranowy)

Okazuje się, że rachunki samoczynnie się zamykały i otwierały. Dodatkowo bank pobierał opłaty za prowadzenie konta. Nie wiadomo, ilu klientów banku spotkała niemiła niespodzianka.
- Po jakimś czasie pieniądze wróciły na konto. Niewykluczone, że część klientów nie odzyskała jeszcze swoich pieniędzy - poinformował użytkownik WP.PL.

Okazuje się, że podobny problem wystąpił także w mBanku.

O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy centralę MultiBanku i mBanku, czyli obie instytucje z grupy BRE Banku. Jak udało się ustalić, wszystkie nieautoryzowane przez klientów banku transakcje były wynikiem błędu systemu. Problem dotyczył wyłącznie tych klientów, którzy mają otwarte kredyty odnawialne.

- W wyniku przejściowych utrudnień niektórzy klienci banku, posiadający kredyty odnawialne, mogli mieć trudności w skorzystaniu z dostępnego limitu kredytowego. W wyniku błędu po stronie banku kredyt odnawialny mógł zostać zamknięty - wyjaśnia Emilia Kasperczak z biura prasowego MultiBanku. - Ostatecznie bank przywrócił limit kredytowy, co widoczne jest w historii operacji - dodaje.

Jednocześnie otrzymaliśmy zapewnienie, że wszelkie opłaty potrącone z rachunków wraz z odsetkami karnymi zostały już zwrócone na konta klientów banku, a klienci poinformowani o sprawie.
- Przepraszamy za niedogodności - mówi w imieniu MultiBanku Emilia Kasperczak.

W podobnym tonie awarię w mBanku tłumaczy jego rzecznik prasowy Krzysztof Olszewski. - Problemy z rozliczaniem kredytów odnawialnych zaczęły się już w czwartek, w ubiegłym tygodniu, ale do soboty wszystko udało się naprawić. Na początku przywrócono sprawność w mBanku, później w MultiBanku. Limity kredytów odnawialnych zostały na nowo przyznane, a ewentualne opłaty dodatkowe zwrócone - wyjaśnia Krzysztof Olszewski.

multibankrachunekpieniądze
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)