Badanie GE i BPH: MŚP chcą zwiększyć inwestycje o 33% w ciągu 12 miesięcy

Warszawa, 07.05.2014 (ISBnews) - Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) planują zwiększenie wydatków na inwestycje o 33% r/r (z poziomu 97,7 mld zł do 129,9 mld...

Warszawa, 07.05.2014 (ISBnews) - Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) planują zwiększenie wydatków na inwestycje o 33% r/r (z poziomu 97,7 mld zł do 129,9 mld zł) w perspektywie najbliższych 12 miesięcy, pokazuje badanie GE Capital i Banku BPH.

"Wśród najważniejszych celów inwestycyjnych ankietowane przedsiębiorstwa wymieniają: zamiar ulepszenia posiadanych maszyn i urządzeń, po to by zwiększyć efektywność i wydajność (45% wskazań), tworzenie zaplecza i infrastruktury, która pozwoli obsługiwać nowe zamówienia (31%), wydatki związane z naprawami sprzętu (31%), a także ekspansję na krajowym rynku (19%). Najwięcej firmy chcą przeznaczyć na zakup sprzętu produkcyjnego (66,2 mld zł), pojazdów (39,9 mld zł), sprzętu IT (10,8 mld zł), oprogramowania (7,5 mld zł) oraz sprzętu biurowego (5,4 mld zł)" - czytamy w komunikacie.

Respondenci zwracają jednocześnie uwagę na bariery, które powstrzymują część firm przed inwestowaniem. Zaliczają do nich niepewną sytuację gospodarczą (26% wskazań), brak konieczności inwestowania w związku z zakończonymi właśnie inwestycjami (22%), konieczność gromadzenia rezerw gotówkowych (19%), spadek zamówień (17%) czy problem z dostępem do źródeł finansowania (17%), podano dalej.

"Z badania SME Capex Barometer wynika, że działające w Polsce małe i średnie przedsiębiorstwa rozważają zwiększenie liczby miejsc pracy o ponad 230 tys. w ciągu najbliższych 12 miesięcy. To 18-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Jako główny powód firmy wymieniają poprawiające się warunki makroekonomiczne i chęć ekspansji (w obu przypadkach 31% wskazań). 49 % ankietowanych firm planuje zwiększenie zatrudnienia, tylko 7% zadeklarowało redukcję" - podano także.

Polskie firmy wypadają pod tym względem znacznie lepiej niż węgierskie, czeskie czy włoskie (planowany wzrost zatrudnienia odpowiednio o 51, 137 i 163 tys. osób), ustępując jedynie – co zrozumiałe zważywszy na wielkość rynku – firmom z Francji (299 tys. nowych miejsc pracy), Wielkiej Brytanii (661 tys.) czy Niemiec (890 tys.), podkreślono w materiale.

SME Capex Barometer to cykliczne europejskie badanie opinii realizowane przez GE Capital we współpracy z Bankiem BPH wśród małych i średnich przedsiębiorstw (zaklasyfikowanych na podstawie wielkości zatrudnienia w przedziałach: 2-9 osób; 10-49 osób; 50-249 osób). Najnowsza edycja dotyczy planów 2.292 firm funkcjonujących na siedmiu europejskich rynkach, tj. w Polsce, Czechach, Francji, Niemczech, Węgrzech, Włoszech oraz Wielkiej Brytanii i została przeprowadzona od 13 stycznia do 14 lutego br. przez firmę Millward Brown.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.