Bank Pocztowy chce do '15 zwiększyć liczbę klientów do 3 mln, podtrzymuje plany giełdowe

20.02. Warszawa (PAP) - Bank Pocztowy planuje, że do 2015 roku liczba jego klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw wzrośnie do 3 mln z 1,06 mln pod koniec 2011 roku. Rozwój...

20.02. Warszawa (PAP) - Bank Pocztowy planuje, że do 2015 roku liczba jego klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw wzrośnie do 3 mln z 1,06 mln pod koniec 2011 roku. Rozwój banku wymagać będzie podwyższenia kapitału, a giełdowa oferta publiczna pozostaje bazowym scenariuszem pozyskania środków - poinformował w poniedziałek bank.

"W dalszym ciągu chcemy być bankiem masowym, detalicznym, z uzupełniającą ofertą dla mikro i małych przedsiębiorstw. Uległa zmianie kwestia współpracy z Pocztą Polską - będziemy wspólnie zarządzać całym obszarem finansowym w grupie Poczty Polskiej" - powiedział na konferencji Tomasz Bogus, prezes banku.

"Chcemy zrealizować strategiczną współpracę z Pocztą Polską, chcemy zwiększyć liczbę klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw do 3 mln i zwiększyć poziom kapitałów banku" - dodał.

Bank planuje w ramach zmodyfikowanej strategii, że do 2015 roku sieć banku budowana w ramach sieci Poczty Polskiej będzie się składała z 1000 punktów: 360 mikrooddziałów i 640 pocztowych placówek finansowych.

"Widzimy potencjał dla 360 mikrooddziałów i 640 pocztowych stanowisk finansowych" - powiedział Szymon Midera, wiceprezes banku.

Bank Pocztowy w 2011 roku zawiesił ofertę publiczną z powodu braku stabilności na rynku kapitałowym. Bank poinformował w poniedziałek, że oferta giełdowa pozostaje bazowym scenariuszem pozyskania środków.

"Współczynnik wypłacalności banku wynosi 13 proc. Cały czas bazowym scenariuszem pozyskania kapitału jest przeprowadzenie IPO w Warszawie. Okoliczności zewnętrzne będą miały istotny wpływ na decyzję akcjonariuszy czy chcą dokapitalizować przez tę formę"- powiedział Bogus.

Dodał, że alternatywnym scenariuszem jest pozyskanie inwestorów finansowych bądź dokapitalizowanie przez Pocztę Polską.

"Analizy dotyczące sposobu finansowania prowadzi nasz główny akcjonariusz. Element dokapitalizowania przez głównego akcjonariusza jest także rozważany" - powiedział Bogus.

Prezes Poczty Polskiej poinformował, że decyzja o ewentualnym dokapitalizowaniu banku, która nie będzie wykluczała jednak planów giełdowych banku, może być podjęta do końca pierwszego półrocza 2012 roku.

W 2011 roku saldo kredytów wzrosło do 3,8 mld zł z 2,6 mld zł w 2010 roku, natomiast saldo depozytów wzrosło do 4,7 mld zł z 3,8 mld zł. Liczba klientów detalicznych wzrosła o 33 proc. do 1,06 mln.

Według wstępnych danych w 2011 roku zysk netto wyniósł około 27 mln zł, czyli był o 84 proc. większy niż w 2010 roku. Suma bilansowa wzrosła o 25 proc. do 5,2 mld zł, wynik na działalności bankowej wzrósł o 17 proc. do 258 mln zł. Wskaźnik ROE netto wynosi około 9 proc.

"Udało nam się w 2011 roku zachować dynamikę wzrostu z 2010 roku. W podstawowych obszarach rozwijaliśmy się kilkakrotnie szybciej niż rynek" - powiedział Bogus.

Kredyty detaliczne w 2011 roku wzrosły o 62 proc. do 2,6 mld zł, a depozyty detaliczne o 61 proc. do 3,2 mld zł.

"Wzrost salda kredytowego to zasługa głównie kredytów hipotecznych. Obecnie mamy 3,4 proc. udziału sprzedaży kredytów hipotecznych na rynku" - powiedział Midera. (PAP)

seb/ ana/

Źródło artykułu:PAP
usługibankigiełda

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)