Bank Pocztowy rozważa wejście na GPW, ewentualny debiut w II poł. 2011 roku
28.01. Warszawa (PAP) - Bank Pocztowy planuje w lutym przedstawić nową strategię, której jednym z elementów będzie debiut banku na giełdzie. Z publicznej emisji akcji, do której...
28.01.2010 | aktual.: 28.01.2010 13:53
28.01. Warszawa (PAP) - Bank Pocztowy planuje w lutym przedstawić nową strategię, której jednym z elementów będzie debiut banku na giełdzie. Z publicznej emisji akcji, do której dojść może w drugiej połowie 2011 roku, bank mógłby pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych - poinformował dziennikarzy Tomasz Bogus, p.o. prezesa Banku Pocztowego.
"Jednym z rozważanych przez nas wariantów rozwoju będzie debiut banku na giełdzie. Oceniamy, że może do niego dojść w drugiej połowie 2011 roku i z publicznej emisji akcji moglibyśmy pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych" - powiedział Bogus.
Poinformował, że bank pracuje nad nową strategią, która gotowa ma być w lutym.
"Jesteśmy na finiszu prac nad nową strategią na lata 2010-2013. Chcemy się koncentrować na podstawowych i prostych produktach finansowych - depozytach, rachunku, koncie oszczędnościowym. Chcemy być bankiem detalicznym z silną kompetencją rozliczeniową i ofertą dla małych i średnich firm" - powiedział Bogus.
Prezes poinformował, że przed ewentualnym debiutem na GPW bank potrzebować będzie kapitału na rozwój.
"Konieczne będzie dokapitalizowanie. Chcemy, by do tego doszło w IV kwartale 2010 roku poprzez pożyczkę lub emisję obligacji w kwocie kilkudziesięciu milionów złotych" - powiedział Bogus, dodając, że w kolejne dokapitalizowanie w podobnej kwocie potrzebne będzie w 2011 roku.
Akcjonariuszami Banku Pocztowego są Poczta Polska (75 proc. minus jedna akcja) oraz PKO BP (25 proc. plus jedna akcja) (PAP)
seb/ asa/