Barometr cen: dyskonty konkurują promocjami

Sieć sklepów Netto uzupełniła nasz Barometr cen w kategorii dyskontów i wyszła na pozycję lidera. Wśród konkurentów różnice są niewielkie, a w porównaniu z zestawieniem sprzed miesiąca wysokość rachunku odrobinę spadła.

Barometr cen: dyskonty konkurują promocjami
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

16.08.2010 15:02

Koszyk produktów Handel-Net.pl można było kupić w Netto* wyjątkowo tanio - za niespełna 86 zł, czyli o około 20 zł mniej niż w pozostałych dyskontach. Ta różnica wynikała z okresowych promocji, dzięki którym ser żółty, masło i kurczaka można było kupić z 15-30 procentową zniżką oraz niskiej ceny wódki - oferowana w Netto Arctica kosztuje 13,95 zł, podczas gdy za butelkę Bolsa w pozostałych sieciach trzeba zapłacić około 20 zł.

W Biedronce, Lidlu i PoloMarkecie nie trafiliśmy na tak korzystne oferty. W porównaniu z poprzednim Barometrem cen o kilkadziesiąt groszy podrożała np. mąka i cukier. Staniały natomiast pomidory, które głównie zadecydowały o mniejszej kwocie końcowej (o złotówkę lub dwie, w zależności od sklepu). Kolejność „przy kasie” pozostała bez zmian.

W związku z tym, że w odwiedzonej przez nas Biedronce nie sprzedaje się alkoholu, a w Netto inna marka utrudnia porównanie jakościowe, tym razem podajemy wysokość rachunku z pominięciem piwa i wódki. W Netto zapłaciliśmy 70,43 zł (bez promocji byłoby 77,39 zł), w Biedronce - 83,55 zł, w Lidlu - 84,24 zł, a w PoloMarkecie 86,68 zł.

  • Duńskie Netto pojawiło się w Polsce w 1995 r. W tej chwili sieć liczy 196 punkty zlokalizowane w północno-zachodniej części kraju, na lewo od linii Elbląg - Łódź - Zakopane.

Zobacz szczegóły naszego sierpniowego barometru cen w sieciach dyskontowych.

MJ

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)