Barometr cen: niższe ceny w najdroższych sklepach
W zestawieniu cen w marketach internetowych nie odnotowaliśmy znaczących
zmian. Zdecydowanie najtańsza jest alma24.pl. W porównaniu z ofertą
wrześniową taniej zrobimy zakupy we frisco.pl i hipernet24.pl.
19.10.2010 09:19
Oferta Almy jest wciąż bezkonkurencyjna - w stosunku do kolejnych sklepów w naszym badaniu rachunek jest niższy o 17-19 zł. Porównując z najdroższym Frisco, różnica sięga niemal 50 zł.
Największy wpływ na sumę końcową mają koszty dostawy. Sklepy internetowe, które najwięcej liczą sobie z tę usługę, zajmują ostatnie miejsca w naszym rankingu. W ofercie najdroższych marketów nie ma kawy rozpuszczalnej Tchibo Family, uwzględnione przez nas inne produkty tej marki należą już do innej kategorii cenowej. Tylko ta zamiana powodują wzrost sumy końcowej o 7 do 11 zł w porównaniu z konkurencją internetową.
Warte jest jednak podkreślenia, że właśnie najdroższe sklepy najbardziej obniżyły ceny w porównaniu z badaniem sprzed pięciu tygodni - końcowy rachunek w hipernet24.pl był niższy o 4,69 zł, a we frisco.pl nawet o 7,13 zł. W pozostałych badanych przez nas marketach internetowych ceny nieznacznie wzrosły. W przypadku a.pl wzrost aż o 23 zł tłumaczy to, że poprzednio nie było tam schabu (co zaniżało rachunek), a tym razem dostępna była tylko Wyborowa w butelce 0,7 l, co podniosło sumę końcową o około 15 zł.
Koszyk Handel-Net.pl z dostawą najmniej kosztował w alma24.pl - 146,23 zł (w porównaniu z wrześniowym Barometrem cen rachunek był wyższy o 1,21 zł). E-piotripawel.pl wystawił rachunek na 163,46 zł (więcej o 1,20 zł), a.pl na 165,67 zł (więcej o 23,10 zł), hipernet24.pl - 175,46 (mniej o 4,69 zł). Najwięcej z zakupy Handel-Net zapłacimy frisco.pl - 193,57 zł (mniej o 7,13 zł).