BDM obniżył rekomendację dla Multimedia do "trzymaj", a cenę docelową do 7,42 zł
17.2.Warszawa (PAP) - Beskidzki Dom Maklerski obniżył rekomendację
dla akcji Multimedia Polska do "trzymaj" z "akumuluj", a cenę
docelową obniżył do 7,42 zł z...
17.2.Warszawa (PAP) - Beskidzki Dom Maklerski obniżył rekomendację dla akcji Multimedia Polska do "trzymaj" z "akumuluj", a cenę docelową obniżył do 7,42 zł z 8,50 zł - napisali w raporcie z 12 lutego analitycy BDM.
Rekomendacja została wydana przy cenie 7,20 zł, a w poniedziałek na zamknięciu giełdy za jedną akcję spółki płacono 7,20 zł. We wtorek o godz. 9.51 akcjami spółki jeszcze nie handlowano.
Analitycy podkreślają, że ostatni kwartał 2008 roku przyniósł osłabienie złotego względem euro i USD, a spółka nie stosuje zabezpieczeń przez ryzykiem kursowym. BDM oczekuje więc, że wpłynęło to na wzrost kosztów ponoszonych przez spółkę, gdyż część wydatków inwestycyjnych i operacyjnych wyrażona jest w EUR i USD.
Zdaniem BDM obserwowane dalsze osłabienie złotego względem USD i EUR będzie miało niekorzystny wpływ na wyniki spółki również w kolejnych kwartałach.
"Zgodnie z naszymi prognozami spółka będzie ponosiła coraz wyższe koszty, głównie programmingu, a to przełoży się na niższe generowane marże. W 2009 roku oczekujemy spadku marży EBITDA o 3,2 pkt proc. r/r. Marża EBIT wg naszych założeń spadnie o 0,5 pkt proc. Jest to spowodowane mniejszą dynamiką wzrostu amortyzacji, która nie powinna istotnie rosnąć w kolejnych kwartałach. Uważamy, że dopiero w 2010 roku możliwy jest powrót do wyższej rentowności" - napisali analitycy BDM.
"Podsumowując zalecamy trzymanie akcji Multimediów z ceną docelową 7,42 PLN jako stosunkowo bezpiecznej inwestycji z perspektywą wypłaty jednorazowej dywidendy w wysokości 1,35 PLN w przeliczeniu na 1 akcję. Wg naszej wyceny spółka jest notowana na rynku z ponad 3-proc. dyskontem. Przy obecnej cenie rynkowej spółka jest handlowana przy mnożniku 5,5x dla EV/EBITDA'09. W kolejnych dwóch latach mnożnik ten spada do 4,4x" - podano.
Analitycy BDM prognozują, że przychody Mutimedia Polska wzrosną w 2009 roku do 540 mln zł z 475 mln zł w 2008 roku, a zysk netto do 68,6 mln zł z 59,1 mln zł.(PAP)
bas/ gor/