Belvedere zmniejszyło udział w polskim rynku wódki

Sprzedaż wyrobów Belvedere stanowiła 17,1% całego rynku wódki w 2013 r. w porównaniu do 20,8% rok wcześniej, podała spółka. Według niej, rynek wódki w Polsce uległ zmniejszeniu o 4,3% w ub.r.

12.05.2014 | aktual.: 12.05.2014 11:44

Sprzedaż wyrobów Belvedere stanowiła 17,1% całego rynku wódki w 2013 r. w porównaniu do 20,8% rok wcześniej, podała spółka. Według niej, rynek wódki w Polsce uległ zmniejszeniu o 4,3% w ub.r.

"W Polsce (58,7% łącznych obrotów), sprzedaż w roku obrotowym 2013 wykazuje spadek o 5,8% (-4,8% przy stałym kursie wymiany). Po odliczeniu podatku akcyzowego, obroty w 2013 r. wyniosły 211,4 miliona euro, czyli w stosunku do 2012 r. zmniejszyły się o 7,6% (- 6,6% przy stałym kursie wymiany)" - czytamy w komunikacie.

Rynek wódki w Polsce uległ zmniejszeniu o 4,3%, podano dalej.

"Przez cały analizowany okres (12 miesięcy), sprzedaż wyrobów Grupy stanowiła 17,1% całego rynku wódki, w porównaniu do 20,8% w analogicznym okresie roku poprzedniego" - napisano także.

href="http://finanse.wp.pl/isin,FR0000060873,notowania-podsumowanie.html">BelvedereBelvedere (Zobacz notowania spółki ») tłumaczy, że udziały Grupy w rynku zmalały z powodu zaciekłej wojny cenowej oraz z uwagi na fakt, że Grupa postanowiła kontynuować politykę przeniesienia swych wyrobów do segmentu premium i utrzymać marże.

"Wódka Krupnik utrzymała pozycję lidera z 13,5% udziału w rynku w grudniu 2013 r., podczas gdy w grudniu 2012 r. udział ten wynosił 14,2%. W grudniu 2013 r. wódka Sobieski miała 1,4% udziału w rynku, w porównaniu z 2,2% w roku 2012" - podano też w komunikacie.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)