Bez patriotyzmu w biznesie

Dla zdecydowanej większości polskich producentów hasło "made in Poland" nie ma żadnej wartości sprzedażowej - wynika z sondażu Grupy IQS, przeprowadzonego dla "Pulsu Biznesu".

Bez patriotyzmu w biznesie
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

09.11.2012 | aktual.: 09.11.2012 06:37

13 proc. polskich firm wykorzystuje polskość produktów w działaniach marketingowych, a 28 proc. zaznacza na opakowaniach polskie pochodzenie produktu.

Również polscy konsumenci na zakupach nie są patriotami. Tylko dla 7 proc. badanych miejsce produkcji towaru ma znaczenie. Największą wagę przywiązują oni do jakości kupowanego towaru (47 proc.) i ceny (28 proc.). Dla 43 proc. konsumentów pochodzenie towaru nie ma żadnego znaczenia, a 2 proc. wręcz woli towary zagraniczne.

Tymczasem w krajach zachodnich patriotyzm konsumencki to zjawisko znane od lat.

Źródło artykułu:PAP
produkcjapolskamade in poland
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)