Biedronka rozda bony za 7,5 mln zł. To nie promocja. Musi to zrobić

20 września w poniedziałek Biedronka zaprosi swoich klientów na szkolenia on-line. Ich uczestnicy dostaną bony na zakupy. Nie jest to jednak element kampanii marketingowej. Sieć została zmuszona do akcji przez UOKIK.

Uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się z tematyką przydatną w życiu codziennym, podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych.
Uczestnicy szkolenia będą mogli zapoznać się z tematyką przydatną w życiu codziennym, podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych.
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
Krzysztof Janoś

17.09.2021 17:51

Podczas zaplanowanych szkoleń klienci sieci będą mogli poznać przysługujące im prawa podczas dokonywania zakupów w sklepach stacjonarnych, a następnie sprawdzić swoją wiedzę za pomocą quizu.

Jak informuje sieć, w zamian za to będą mieli możliwość otrzymania bonów o wartości 15 zł na zakupy w jej sklepach. Pula bonów jest ograniczona, firma przeznaczy na nie 7,5 mln złotych.

Kara z 2020 r.

Dlaczego Biedronka szkoli klientów? Wszystko za sprawą prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego, który zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów.

W decyzji Urzędu zapisano również, że sieć będzie musiała przekazać uczestnikom szkoleń bony na zakupy o wartości 7,5 mln złotych. To zobowiązanie związane jest z decyzja z końca 2020 r.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył wtedy na właściciela sieci Biedronka - spółkę Jeronimo Martins Polska - karę w wysokości 723 mln zł w związku z tym, że sieć w arbitralny sposób narzucała niektóre rabaty.

Jak to wyglądało?

Dostawcy byli informowani o konieczności udzielenia rabatu sieci. Jednak nie od razu, ale dopiero na koniec okresu rozliczeniowego, czyli już po zrealizowaniu dostaw.

A więc zawierając umowę kontrahenci nie wiedzieli, ile zarobią, ponieważ w każdej chwili właściciel Biedronki mógł zażądać pomniejszenia wynagrodzenia poprzez przyznanie dodatkowego rabatu w sobie tylko znanej wysokości - wyjaśnia Urząd.

Mało tego, w przypadku braku korekt wcześniejszych faktur uwzględniających rabat dostawcy groziła kara finansowa. Zasięg i skala sprzedaży Biedronki sprawiały, że dostawcy godzili się na niekorzystne warunki. Zakończenie współpracy mogłoby oznaczać dla nich jeszcze większe straty finansowe.

To nie pierwsze szkolenia

Biedronka w ramach akcji ma rozdać 500 tysięcy bonów. Stanie się to w czterech turach szkolenia. Każdy z uczestników ma potem dostać na swój telefon bon w ciągu kolejnych 7 dni. Kod będzie do wykorzystania przez kolejne 3 miesiące.

Biedronka zorganizowała podobne szkolenie w 2019 roku. Wzięło w nim udział 35 tysięcy klientów, którzy otrzymali bony o łącznej wartości 350 tysięcy złotych. Szkolenie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem, że Biedronka rozdała klientom bony w ciągu nieco ponad 3 godzin.

Źródło artykułu:WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (39)