Biedronka zwiększyła sprzedaż w pierwszym półroczu 2011 o 26,6 proc., do 11,25 mld zł
27.07. Warszawa (PAP) - Sieć sklepów Biedronka zwiększyła w pierwszym półroczu 2011 roku sprzedaż o 26,6 proc. (w PLN), do 11,25 mld zł - poinformowała Biedronka w komunikacie...
27.07. Warszawa (PAP) - Sieć sklepów Biedronka zwiększyła w pierwszym półroczu 2011 roku sprzedaż o 26,6 proc. (w PLN), do 11,25 mld zł - poinformowała Biedronka w komunikacie prasowym.
Wzrost mierzony parametrem "like-for-like" (sprzedaż porównywalna) wyniósł 16 proc. Te wyniki są rezultatem 6 proc. wzrostu średniej wartości koszyka zakupów oraz około 10 proc. wzrostu liczby kupujących w sklepach.
W pierwszym półroczu 2011 r. Biedronka otworzyła 63 nowe sklepy - na koniec czerwca było ich 1707. W tym okresie wyremontowano także 24 istniejące sklepy. Właściciel Biedronki, portugalski Jeronimo Matrins przeznaczył na rozwój sieci Biedronka w całym roku 2011 około 75 proc. budżetu inwestycyjnego grupy wynoszącego 450 mln euro.
-"Realizujemy przyjętą strategię rozwoju sieci Biedronka W bieżącym roku planujemy otwarcie ok. 200 nowych sklepów i co najmniej takie samo tempo chcemy utrzymać w następnych latach" - powiedział Tomasz Suchański, dyrektor generalny Biedronki, cytowany w komunikacie.
Zysk EBITDA Jeronimo Martins wyniósł w pierwszym półroczu 311 mln euro i wzrósł rok do roku o 24,4 proc. Polska część Grupy wygenerowała 67 proc. tego zysku. (PAP)
pr/ ana/