Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej spadł w III o 1,6 pkt proc. - GUS
24.03. Warszawa (PAP) - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł w marcu w porównaniu z lutym 2010 r....
24.03. Warszawa (PAP) - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł w marcu w porównaniu z lutym 2010 r. o 1,6 pkt proc. do minus 17,3 pkt proc. - wynika z komunikatu GUS.
Zanotowany poziom wskaźnika jest wyższy niż w styczniu 2010 r. o 1,1 pkt proc., zaś w stosunku do poziomu sprzed 12 miesięcy wyższy o 13,0 pkt proc.
Natomiast wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się o 1,3 pkt proc. i ukształtował się na poziomie -23,4 pkt proc. Osiągnięta wartość tego wskaźnika jest wyższa niż w marcu 2009 r. o 18,8 pkt proc.
"W marcu w stosunku do lutego 2010 r. odnotowano wyraźną poprawę ocen możliwości zaoszczędzenia pieniędzy oraz nieznaczną poprawę ocen dotyczących oczekiwanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych i poziomu bezrobocia (w najbliższych 12 miesiącach)" - napisał GUS w komunikacie.
"Jednocześnie zanotowano wyraźnie pogorszenie ocen dotyczących zaistniałych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych, sytuacji gospodarczej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) i obecnego dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych oraz nieznaczne pogorszenie ocen dotyczących oczekiwanych zmian w sytuacji gospodarczej kraju (w najbliższych 12 miesiącach). Obserwowane w 2010 r. tendencje zmian nastrojów konsumenckich wskazują w dalszym ciągu, że możliwe jest dalsze utrzymanie się wzrostu dodatniej dynamiki konsumpcji indywidualnej" - dodano. (PAP)
map/ dan/