Widoczna zmiana trendu. Polacy przestawili swoje zakupy

W ostatnich latach wzrosła popularność zakupów online. Już blisko 60 proc. respondentów robi zakupy online częściej niż w poprzednich latach. Zdecydowana większość Polaków korzysta z platform zakupowych należących do gigantów e-commerce.

Polacy stawiają na handel online
Polacy stawiają na handel online
Źródło zdjęć: © Getty Images | welcomia
oprac. KRWL

06.04.2024 | aktual.: 06.04.2024 09:12

W ostatnim czasie zauważalny jest wzrost zainteresowania zakupami online — wynika to z najnowszego raportu zatytułowanego "Polaków Portfel Własny: Polacy w Sieci", który został przygotowany przez Santander Consumer Bank.

Widoczny trend zakupowy

Analiza danych z tego raportu pokazuje, że prawie 60 proc. badanych osób przyznało, że robi zakupy online częściej niż w przeszłości.

Internetowe zakupy cieszą się coraz większą popularnością wśród wszystkich grup wiekowych. Nasze badanie wykazało, że niezależnie od wieku, ankietowani coraz częściej decydują się na zakupy online. Szczególnie zauważalny jest wzrost częstotliwości korzystania z zakupów online wśród osób w wieku czterdziestu lat — ponad dwie trzecie z nich zauważyło u siebie taką tendencję - powiedział Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W co inwestuje Sebastian Kulczyk? Szczera rozmowa z prezesem KI Dawidem Jakubowiczem w Biznes Klasie

Raport Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci" pokazuje, że 47 proc. Polaków najchętniej spędza swój wolny czas na robieniu zakupów online. Co więcej, 6 na 10 ankietowanych, którzy korzystają z zakupów online, zauważyło, że obecnie robią to częściej niż w poprzednich latach.

Z raportu wynika również, że aż 86 proc. Polaków korzysta z platform zakupowych takich gigantów e-commerce jak Allegro czy Amazon. Najwięcej użytkowników takich serwisów znajduje się wśród osób w wieku od 18 do 29 lat (91 proc.) oraz wśród pięćdziesięciolatków (91 proc.). Zgodnie z danymi z raportu, najmniej osób korzystających z tych platform znajduje się wśród konsumentów powyżej 60 roku życia — w tej grupie jest to 74%.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Santander Consumer Banku. Metodologia badania polegała na przeprowadzeniu telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach od 7 do 22 lutego 2024 roku. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystających z internetu. Próba badawcza wyniosła 1000 osób.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)