Black Friday już wkrótce. Polacy szykują się na łowy
Black Friday to jednorazowa okazja, gdy raz do roku większość sieci handlowych decyduje się na zdecydowane obniżki cen swoich produktów. Kiedy wypada w tym roku i czy Polacy wezmą w nim udział?
20.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 12:48
Black Friday 2020. Czarny Piątek w internecie?
27 listopada 2020 roku ponownie miliony klientów na całym świecie skorzysta z tysięcy promocji. Jak się jednak okazuje, tegoroczny Black Friday może przenieść się w znacznym stopniu do internetu. Promocje w Czarny Piątek obowiązywać będą bowiem głównie w internecie, gdyż co najmniej do 29 listopada w Polsce obowiązywać będą obostrzenia, zgodnie z którymi zamknięte będą sklepy w galeriach handlowych.
Black Friday - przykładowe sieci, które zadeklarowały udział w akcjach promocyjnych:
- Microsoft,
- Kaufland,
- UPS,
- Mi Sklep,
- Netia,
- Media Expert,
- Media Markt,
- RTV Euro AGD,
- Komputronik,
- Philips,
- Electro,
- Avans,
- Neo24.pl,
- eMag,
- OleOle!,
- Vobis,
- Mall.pl,
- morele.net,
- NeoNet,
- Redcoon.pl,
- Cyfrowe.pl,
- MyCenter,
- Cyfrowe.pl,
- Tech4Life.pl,
- Acer,
- zadowolenieni.pl,
- AVG,
- Bitdefender,
- ABFoto,
- eGlobal Central PL,
- ESDownload.pl,
Czarny piątek to dla części klientów dobra sposobność, by zaopatrzyć się w prezenty na Święta Bożego Narodzenia. Black Friday w dobie pandemii może jednak przynieść sieciom handlowym mniejsze zyski niż w ubiegłych latach.
Black Friday 2020. Czarny Piątek - hit czy kit?
Promocje, które pojawią się w Czarny Piątek mogą potrwać nawet przez kilka dni, a niektóre sklepy szykują promocje obowiązujące przez cały tydzień.
Co na to Polacy? Badania wskazują, że blisko 21 proc. ankietowanych nie planuje w tym roku niczego kupować z okazji Black Friday. Ponadto 21,1 proc. osób nie wie jeszcze, ile pieniędzy może wydać na tę okoliczność. Z tego może wynikać, że ponad 40 proc. Polaków nie skorzysta z promocji lub nie ma sprecyzowanych planów zakupowych.
Black Friday, czyli Czarny piątek – następujący po Dniu Dziękczynienia, początek sezonu zakupów przed Bożym Narodzeniem w Stanach Zjednoczonych. Od początku XXI wieku zwyczaj ten jest propagowany, z powodów komercyjnych, w coraz większej liczbie innych krajów.