Trwa ładowanie...

Błędy we wnioskach rodziców. ZUS: wpływają na wydłużenie realizacji

Zdarzają się sytuacje, że rodzice lub opiekunowie złożyli po kilka wniosków o rodzinny kapitał opiekuńczy (RKO) na to samo dziecko, podali sprzeczne dane lub popełnili błędy w numerze PESEL dziecka. Wpływa to na wydłużenie realizacji tych wniosków – zwraca uwagę Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Do Świąt Wielkanocnych będą wyjaśnione wszystkie wątpliwości i błędy we wnioskach o RKO złożonych w styczniu tego roku - informuje ZUS Do Świąt Wielkanocnych będą wyjaśnione wszystkie wątpliwości i błędy we wnioskach o RKO złożonych w styczniu tego roku - informuje ZUS Źródło: money.pl, fot: Rafał Parczewski
d2elhq4

Według danych ZUS do tej pory złożono 478 tys. wniosków o RKO. Przyznano już także 432 tys. świadczeń na ponad 1 mld złotych.

"Do Świąt Wielkanocnych będą wyjaśnione wszystkie wątpliwości i błędy we wnioskach o RKO złożonych w styczniu tego roku. Dotyczy to około 17 tys. spraw. Wnioski złożone prawidłowo zostały już obsłużone" – przekazał ZUS.
d2elhq4

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Opiekuńczy kapitał rodzicielski. "Pieniądze będą do wykorzystania, gdy urodzi się drugie dziecko"

"To wszystko wpływa na czas rozpatrzenia elektronicznego dokumentu. Jeśli w sprawie jest konieczność przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z klientem, pracownicy ZUS będą się z nim kontaktować" – dodano w komunikacie.

ZUS podkreślił, że każdy wniosek o RKO wymaga indywidualnego przeprocesowania oraz sprawdzenia w odpowiednich rejestrach. Jak wskazał, zdarzają się sytuacje, że rodzice lub opiekunowie złożyli po kilka wniosków na to samo dziecko, często ze sprzecznymi danymi. W niektórych wnioskach występują również błędy w numerze PESEL dziecka.

d2elhq4

ZUS: wnioski obsługiwane bez udziału człowieka

ZUS zaznacza, że nowymi świadczeniami na rzecz rodziny nie zajmują się pracownicy obsługujący emerytury, renty czy zasiłki ani pracownicy z obszaru składek, audytu, orzecznictwa lekarskiego czy administracji.

"Pracownikom tych wszystkich obszarów ZUS nie przybyło pracy z tytułu nowych, wysoce zautomatyzowanych zadań" – zapewnił ZUS.

W komunikacie zwrócono uwagę, że obsługa 500 plus i RKO to zadanie Centrum Obsługi Świadczeń dla Rodzin. Centrum powstało, aby realizować dodatkowe zadania, w tym RKO.

d2elhq4

Jak wyjaśnił ZUS ze względu na to, że wnioski są elektroniczne, zdecydowana większość z nich obsługiwana jest bez udziału człowieka – przez specjalną aplikację.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2elhq4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2elhq4