CAPEX Libetu w roku 2011 wyniesie 22 mln zł, spółka nie wyklucza akwizycji
20.09. Warszawa (PAP) - Libet, producent m.in. kostki brukowej, chce rozwijać się szybciej niż rynek, rozgląda się za akwizycjami, chce rozwijać sieć dystrybucji i segment premium....
20.09.2011 | aktual.: 20.09.2011 16:23
20.09. Warszawa (PAP) - Libet, producent m.in. kostki brukowej, chce rozwijać się szybciej niż rynek, rozgląda się za akwizycjami, chce rozwijać sieć dystrybucji i segment premium. Wydatki inwestycyjne spółki na ten rok zaplanowane są na 22 mln zł - poinformowali przedstawiciele spółki podczas konferencji prasowej.
"Na przyszły rok mamy konkretne plany, ale musimy obserwować trendy na rynku. Mamy już parę pomysłów. Nie wszystko możemy kupić, ale zadecydujemy, co jest dla nas najlepsze. Mamy nasze cele, rozmawiamy o akwizycjach, są to podmioty krajowe o różnych wielkościach. Chcemy też rozwijać się asortymentowo, więc patrzymy na firmy, które posiadają uzupełnienie naszej oferty" - powiedział Thomas Lehmann, prezes spółki.
"Jeśli mówimy o ekspansji, to raczej Polska. Tu jest jeszcze sporo do zrobienia" - dodał prezes.
Libet zakłada, że wydatki inwestycyjne w roku 2011 wyniosą 22 mln zł. W pierwszym półroczu spółka przeznaczyła na ten cel 17 mln zł.
"Trzeba zaznaczyć, że w tym roku budowaliśmy nową halę i nowy zakład, przenosiliśmy linię na Pomorze, gdzie chcemy mieć cały asortyment premium - inwestycja kosztowała 13 mln zł" - powiedział Ireneusz Gronostaj, dyrektor finansowy spółki.
Libet ma 30-proc. udziałów w segmencie premium. W rynku kostki ogółem posiada 21 proc. udziałów.
Wśród zamierzeń strategicznych spółka wskazuje rozwój sieci dystrybucji i dalszy rozwój segmentu premium.
Libet planuje ponadto wejście na nowe rynki geograficzne. Zapowiada ekspansję na Polskę północną i północno-zachodnią. Na tym obszarze w pierwszym półroczu 2011 powstało 21 nowych autoryzowanych punktów sprzedaży.
Zarząd Libet podtrzymuje plany dotyczące wypłaty dywidendy. Chce przeznaczyć na ten cel minimum 50 proc. zysku netto. Po I półroczu 2011 r. podstawa zysku do wyliczenia dywidendy wynosi 8,13 mln zł.
Libet zanotował w I półroczu 2011 roku przychody w wysokości 114,4 zł przy zysku netto na poziomie 3,6 mln zł. Prognozowane przychody w roku 2011 wynoszą 297,1 mln zł przy zysku netto na poziomie 31,98 mln zł. Prognozowany zysk został wykonany w 11,3 proc.
Zarząd poinformował, że wyniki Libetu podlegają silnej sezonowości sprzedaży.
"Sierpień był nad podziw dobry. Zwyczajowo to sezon wakacyjny, kiedy ludzie jadą na urlopy. Pogoda była korzystna - idealne warunki, żeby układać kostkę brukową. Mieliśmy pewne obawy, bo w połowie sierpnia podwyższaliśmy ceny, ale rynek przyjął ze zrozumieniem tę zmianę cen. Nie zauważyliśmy spowolnienia, ani po podwyżce, ani teraz. Jeśli chodzi o wrzesień, to nie ma powodów do zmartwienia" - powiedział Robert Napierała, dyrektor handlowy Libet.
Zgodnie z raportem PMR, rynek kostki brukowej w Polsce wzrośnie w roku 2011 w stosunku do roku poprzedniego o 7 proc. z 70 mln m2 do 75 mln m2. Prognozowana wielkość rynku kostki brukowej w 2012 roku to 79 mln m2.
Rynek kostki brukowej premium ma w roku 2011 wynieść 8,8 mln m2, o 7 proc. więcej niż w roku poprzednim. Spodziewana wartość w roku 2012 to 9,2 m2.
Libet jest producentem kostki brukowej i innych betonowych materiałów nawierzchniowych. W sprzedaży Libet segment premium wynosi 32 proc., segment standardowy 19 proc., a segment przemysłowy 37 proc. Spółka posiada 14 zakładów w całej Polsce. (PAP)
now/ ana/