Trwa ładowanie...

Carrefour wprowadza "ciche godziny". Zakupy bez muzyki i z przygaszonym światłem

Carrefour poinformował właśnie, że w swoich warszawskich sklepach przeprowadzi test tzw. "cichych godzin". W tym czasie w sklepach ma być przygaszone światło, a przez głośniki nie będą nadawane komunikaty głosowe, nie będzie też muzyki.

Carrefour wprowadza "ciche godziny". Zakupy bez muzyki i z przygaszonym światłemŹródło: Wikimedia Commons CC BY, fot: Lionel Allorge
d1oxdr5
d1oxdr5

O testach w sieci Carrefour informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Powód? Ukłon w kierunku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz takich, które wykazują nadwrażliwość sensoryczną. Dla nich zakupy w pełnym oświetleniu czy w tumulcie stanowią olbrzymi problem.

Do "cichych godzin" mają być również zaangażowani pracownicy. Przy kasach obsługa ma odbywać się wolniej, a nie w tempie, które nie pozwoli nawet pakować zakupów do torby.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Testy, które mają być prowadzone we współpracy z Fundacjami: Synapsis i Kultury bez barier, rozpoczną się 2 września. Na początek wezmą w nich udział tylko placówki zlokalizowane w Warszawie - w Galerii Północnej i Galerii Mokotów.

d1oxdr5

Bardziej kameralna atmosfera ma panować w sklepach codziennie między 15 a 16.

- Komfort zakupów i dostępność naszych sklepów dla wszystkich klientów jest dla nas bardzo ważna. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie „cichych godzin” w wybranych sklepach - mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska, cytowana przez portal wiadomoscihandlowe.pl.

- Poprzez testy w dwóch sklepach w Warszawie chcemy wypracować jak najbardziej optymalny model tej inicjatywy dla klientów z nadwrażliwością sensoryczną. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem wszystkich naszych klientów - dodaje Kowalska.

Sieć przypomina, że "ciche godziny" wpisują się w ministerialny program Dostępność Plus. Carrefour podkreśla również, że to nie jest pierwsza tego typu akcja.

W należącej do francuskiej sieci Galerii Morena uruchomione zostały specjalne znaczniki, które umożliwiają lepszą orientację w terenie osobom niewidomym i niedowidzącym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1oxdr5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1oxdr5