Carrefour wprowadza "ciche godziny". Zakupy bez muzyki i z przygaszonym światłem

Carrefour poinformował właśnie, że w swoich warszawskich sklepach przeprowadzi test tzw. "cichych godzin". W tym czasie w sklepach ma być przygaszone światło, a przez głośniki nie będą nadawane komunikaty głosowe, nie będzie też muzyki.

W dwóch warszawskich sklepach Carrefour od poniedziałku prowadzony będzie test tzw. cichych godzin.
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons CC BY | Lionel Allorge
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

O testach w sieci Carrefour informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Powód? Ukłon w kierunku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz takich, które wykazują nadwrażliwość sensoryczną. Dla nich zakupy w pełnym oświetleniu czy w tumulcie stanowią olbrzymi problem.

Do "cichych godzin" mają być również zaangażowani pracownicy. Przy kasach obsługa ma odbywać się wolniej, a nie w tempie, które nie pozwoli nawet pakować zakupów do torby.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Testy, które mają być prowadzone we współpracy z Fundacjami: Synapsis i Kultury bez barier, rozpoczną się 2 września. Na początek wezmą w nich udział tylko placówki zlokalizowane w Warszawie - w Galerii Północnej i Galerii Mokotów.

Bardziej kameralna atmosfera ma panować w sklepach codziennie między 15 a 16.

- Komfort zakupów i dostępność naszych sklepów dla wszystkich klientów jest dla nas bardzo ważna. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie „cichych godzin” w wybranych sklepach - mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska, cytowana przez portal wiadomoscihandlowe.pl.

- Poprzez testy w dwóch sklepach w Warszawie chcemy wypracować jak najbardziej optymalny model tej inicjatywy dla klientów z nadwrażliwością sensoryczną. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem wszystkich naszych klientów - dodaje Kowalska.

Sieć przypomina, że "ciche godziny" wpisują się w ministerialny program Dostępność Plus. Carrefour podkreśla również, że to nie jest pierwsza tego typu akcja.

W należącej do francuskiej sieci Galerii Morena uruchomione zostały specjalne znaczniki, które umożliwiają lepszą orientację w terenie osobom niewidomym i niedowidzącym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Kryzys Allegro w internecie. Pracownicy nie zostawiają suchej nitki
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK