Carrefour wprowadza "ciche godziny". Zakupy bez muzyki i z przygaszonym światłem

Carrefour poinformował właśnie, że w swoich warszawskich sklepach przeprowadzi test tzw. "cichych godzin". W tym czasie w sklepach ma być przygaszone światło, a przez głośniki nie będą nadawane komunikaty głosowe, nie będzie też muzyki.

W dwóch warszawskich sklepach Carrefour od poniedziałku prowadzony będzie test tzw. cichych godzin.
Źródło zdjęć: © Wikimedia Commons CC BY | Lionel Allorge
Jakub Ceglarz
oprac.  Jakub Ceglarz

O testach w sieci Carrefour informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Powód? Ukłon w kierunku osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz takich, które wykazują nadwrażliwość sensoryczną. Dla nich zakupy w pełnym oświetleniu czy w tumulcie stanowią olbrzymi problem.

Do "cichych godzin" mają być również zaangażowani pracownicy. Przy kasach obsługa ma odbywać się wolniej, a nie w tempie, które nie pozwoli nawet pakować zakupów do torby.

Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej

Testy, które mają być prowadzone we współpracy z Fundacjami: Synapsis i Kultury bez barier, rozpoczną się 2 września. Na początek wezmą w nich udział tylko placówki zlokalizowane w Warszawie - w Galerii Północnej i Galerii Mokotów.

Bardziej kameralna atmosfera ma panować w sklepach codziennie między 15 a 16.

- Komfort zakupów i dostępność naszych sklepów dla wszystkich klientów jest dla nas bardzo ważna. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie „cichych godzin” w wybranych sklepach - mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska, cytowana przez portal wiadomoscihandlowe.pl.

- Poprzez testy w dwóch sklepach w Warszawie chcemy wypracować jak najbardziej optymalny model tej inicjatywy dla klientów z nadwrażliwością sensoryczną. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie spotka się z pozytywnym odbiorem wszystkich naszych klientów - dodaje Kowalska.

Sieć przypomina, że "ciche godziny" wpisują się w ministerialny program Dostępność Plus. Carrefour podkreśla również, że to nie jest pierwsza tego typu akcja.

W należącej do francuskiej sieci Galerii Morena uruchomione zostały specjalne znaczniki, które umożliwiają lepszą orientację w terenie osobom niewidomym i niedowidzącym.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
216 mln zł na warzywa. Takiego importu nie było od ponad 20 lat
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
Służby przechwyciły 12 ton tuńczyka. Oto co wykryły w transporcie
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
To będzie gigant. L'Oréal przejmuje rywala za miliardy dolarów
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana