CD Projekt: Segment gier mobilnych docelowo jednym z filarów biznesu grupy
Warszawa, 22.08.2014 (ISBnews) - "The Witcher Battle Arena", która będzie miała premierę w IV kw. 2014 roku, jest ważną częścią strategii rozwoju CD Projekt i otwiera dla grupy nowy, dynamicznie rozwijający się rynek gier mobilnych, który może stanowić jeden z filarów biznesu i być stabilnym źródłem przychodów, poinformował prezes Adam Kiciński.
22.08.2014 08:15
"Już wkrótce gracze będą mogli po raz pierwszy zobaczyć, jak wygląda 'The Witcher Battle Arena' w akcji. Ten moment będzie kluczowy dla naszego projektu, który jest ważną częścią strategii rozwoju Grupy i otwiera nas na nowy, dynamicznie rozwijający się rynek. W przyszłości ten i kolejne projekty mobilne mogą stanowić jeden z filarów naszego biznesu i być stabilnym źródłem przychodów" - powiedział Kiciński, cytowany w komunikacie.
Należące do Grupy CD Projekt studio CD Projekt RED, we współpracy z Fuero Games, uruchamia zapisy na zamknięte beta testy gry mobilnej "The Witcher Battle Arena" w wersji na urządzenia z systemem operacyjnym Android. Projekt, dzięki któremu grupa wejdzie na rynek gier mobilnych, zostanie udostępniony wszystkim graczom jeszcze w tym roku.
"'The Witcher Battle Arena' to gra z gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), osadzona w 'wiedźmińskim' świecie. Zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych, 'Battle Arena' łączy przystępność rozgrywki z jej doskonałym balansem i ogromną liczbą strategii, które gracze mogą stosować na polu bitwy" - zapowiada studio.
Zaprojektowana przez CD Projekt RED, stworzona we współpracy z Fuero Games, gra "The Witcher Battle Arena" będzie miała swoją premierę w IV kw. 2014 r. na platformach: iOS, Android, Windows Phone i Windows (tablety). Planowane są również aktualizacje, które rozbudują rozgrywkę zarówno o nowe postaci, jak i tryby gry, podano w informacji.
"Model biznesowy 'The Witcher Battle Arena' zakłada skalowalność, co oznacza, że koszty uruchomienia projektu nie były wysokie, a w przyszłości będą proporcjonalnie dostosowane do powodzenia gry i przychodów, które będzie przynosić. W związku z tym ryzyka biznesowe związane z projektem są zminimalizowane" - podkreślił prezes CD Projekt.
Projekt zrealizowano w popularnym modelu F2P (free to play), który nie wymaga od gracza zakupu tytułu ani płacenia abonamentu. Twórcom zależało szczególnie na uczciwości rozgrywki i zachowaniu równości szans, dlatego gra nie zawiera mechanizmów typu "płać, by wygrać", a wszystkie jej elementy składowe można odblokować poprzez udział w rozgrywkach, podsumowano w komunikacie.
W skład Grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG, GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier oraz CDP.pl - cyfrowy dystrybutor gier wideo (m. in.: Blizzard, Sega) oraz filmów (m. in.: Disney, Discovery) w Polsce.
(ISBnews)