CD Projekt: Sprzedaż dodatku 'Serca z kamienia' spełnia nasze oczekiwania
Warszawa, 11.12.2015 (ISBnews) - CD Projekt jest w "optymistycznym scenariuszu" wyników sprzedaży dodatku do "Wiedźmina 3" - "Serca z kamienia" i oczekuje jeszcze większej popularności drugiego dodatku "Krew i wino", który wyjdzie w I półroczu 2016 r.. Podtrzymuje również, że zaprezentuje zaktualizowaną strategię na kolejne lata w marcu 2016, poinformował ISBnews prezes Adam Kiciński.
11.12.2015 08:28
"'Serca z Kamienia' spełniają nasze oczekiwania sprzedażowe. Jesteśmy tu w scenariuszu optymistycznym" - powiedział ISBnews Kiciński.
W kwestii planów na przyszły rok podtrzymał wydanie w I półroczu drugiego dodatku do "Wiedźmina 3".
"Pierwsze screeny z drugiego dodatku - 'Krew i wino' zostały upublicznione w tym tygodniu. Będzie on 2 razy większy od pierwszego i znacznie bardziej rozbudowany. Liczymy też, że będzie cieszył się jeszcze większą popularnością niż pierwszy dodatek. Mamy ponadto pomysły, jak skutecznie sprzedawać nasze produkty w całym 2016" - dodał Kiciński.
Zaktualizowana strategia na kolejne lata ma być zaprezentowana w marcu przyszłego roku.
"Pracujemy jeszcze nad ostatecznym kształtem komunikacji naszej zaktualizowanej strategii. W 2011 roku, przy publikacji pierwszego takiego dokumentu, byliśmy w zupełnie innej fazie rozwoju - świeżo po wydaniu drugiej części 'Wiedźmina' na PC, przed debiutem na konsole. Teraz fokus międzynarodowy na nas jest ogromny. To, jak będziemy prezentować nasze plany musi być super przemyślane, tak żeby nie zaburzało strategii promocyjnych naszych przyszłych tytułów" - wskazał prezes CD Projektu.
"Jeszcze nie wiem, czy będziemy odnosili się w zaktualizowanej strategii do kwestii giełdowych, takich jak np. ewentualna dywidenda. Zakładałbym, że ogłoszona w marcu strategia będzie obejmowała obszary biznesowe. Uważam, że potrafimy zainwestować pieniądze z 'Wiedźmina 3' z korzyścią dla akcjonariuszy. Teoretycznie potencjalna nadwyżka kapitałowa mogłaby zostać wykorzystana na skup akcji - to byłaby pierwsza opcja, gdybyśmy rozważali jakąkolwiek rekomendację" - ocenił Kiciński.
Zaznaczył, że CD Projekt chce produkować więcej gier równolegle, tak aby jak najlepiej wykorzystywać posiadane zasoby talentu - dlatego chce mieć docelowo 4 zespoły produkcyjne - 2 produkujące duże gry i kolejne 2 inne formaty.
"Budujemy pod to struktury. Nadal będziemy inwestować w segment mobilny. Marka 'The Witcher Battle Arena' przechodzi powoli do historii, ale na 'Arenie' zbudowaliśmy kompetencje i zespół, który się rozrasta i cały czas intensywnie pracuje " - podsumował Kiciński.
Dodatek "Serca z kamienia" zadebiutował w połowie października br. CD Projekt zapowiadał też wydanie w I półroczu 2016 roku drugiego dodatku - "Krew i Wino".
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)