CDRL planuje uruchomienie 10‑15 sklepów w Polsce w 2016 r.
Warszawa, 02.09.2015 (ISBnews) - CDRL - właściciel marki Coccodrillo - planuje uruchomienie do końca tego roku 5-6 sklepów w Polsce oraz 10-15 nowych sklepów w przyszłym roku, poinformował prezes Marek Dworczak.
02.09.2015 | aktual.: 02.09.2015 14:38
"W przyszłym roku planujemy otworzyć 10-15 sklepów i docelowo w Polsce chcemy ich mieć 250. Optymalizujemy tę sieć, jednostki się wymieniają, więc powierzchnia może przyrastać wolniej. W związku ze zmianą wizualizacji spodziewamy się dużego wzrostu obrotów" - powiedział prezes Marek Dworczak podczas spotkania z dziennikarzami.
Na ten rok CDRL zaplanował uruchomienie jeszcze kilku sklepów w Polsce.
"Poszukujemy nowych lokalizacji. Myślę, że 5-6 sklepów będzie otwartych do końca roku - w centrach i na ulicach miast. Staramy się otwierać je w istniejących centrach handlowych. Obecnie otwieramy sklepy w nowym wizerunku, w niektórych przeprowadzamy remonty" - powiedział Dworczak.
Prezes dodał, że CDRL jest mało widoczny w Trójmieście, głównie ze względu na problem wysokich czynszów. Dlatego spółka "przygląda się" Galerii Bałtyckiej i Metropolii i nie wykluczone, że tam otworzy sklep.
W I półroczu CDRL uruchomił w Polsce 6 salonów franczyzowych i 5 własnych, w Rumunii, Czechach, Litwie i Bułgarii łącznie 5 salonów, zaś poza UE 6 salonów oraz 11 kornerów w Chinach, Brazylii, Turkmenistanie, Egipcie i Sri Lance.
"Co do otwarć za granicą, to jesteśmy uzależnieni od naszych agentów. Chcemy pracować nad rynkiem rumuńskim, gdzie ceny, które wprowadziliśmy są o ok. 15% wyższe niż w Polsce. Chcemy tam umacniać się i połączyć tę sprzedaż ze sprzedażą w sklepie internetowym. Na takich rynkach jak Litwa, Łotwa, Bułgaria i Węgry nie planujemy otwarć sklepów monobrandowych i jesteśmy uzależnieni od tego, czy będą otwarcia sklepów wielobranżowych" - podkreślił Dworczak.
Na koniec czerwca CDRL prowadził działalność w 220 sklepach na terenie kraju oraz 127 sklepach w krajach Unii Europejskiej. Powierzchnie sklepowe wyniosły w czerwcu 2015: 21.324 m2, co stanowi wzrost w stosunku do czerwca 2014 o 7%. Łącznie cała sieć Coccodrillo liczyła 385 punktów sprzedaży.
(ISBnews)